    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
    Date: Fri, 11 Dec 2015 13:17:37 -0600

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Male dziecko z wlasnym majatkiem ... dosc rzadki przypadek.

    hmm, znajdz mi dziecko starsze niz przedszkolak, ktore nie ma własnych
    pieniedzy. Ktora wredna ciocia nie dała kasy na urodziny / komunię?

    pełnoletniość lub niepełnoletniość nie ma tu zadnego znaczenia.
    Liczy sie intencja dającego i przyjęcie obdarowanego.

    > Przelal pieniadze, bo je podarowal mamusi. Wolno mu.

    No i z faktu przelewu wynika darowizna?
    moze, ale nie musi.
    Szczegolnie jak zwrot tej kwoty z odsetkami znajdzie sie rowniez na wyciagu.

    > I nawet podatek sie nie nalezy ... pod warunkiem spelnienia pewnych
    > warunkow.

    > Przelal, zeby mamusia mogla jedzenie kupic, czy za prad zaplacic.
    > Ot, taki tam udzial w kosztach zycia - zadna darownizna ani pozyczka.

    KRIO sie kłania.
    Jak długo nie jest samodzielny nie ma mowy o partycypowaniu w kosztach z
    własnego majątku. Chyba, że na jego własne potrzeby i to na dodatek
    tylko z dochodu.
    Dysponowanie majątkiem niepelnoletniego przekraczających zakres zarzadu
    zwykłego wymaga zgody sądu rodzinnego.

    Rzuć takim tłumaczenie np w sądzie rodzinnym to zobaczysz czym się
    skończy. Dostaniesz nakaz zwrotu kasy dziecka. taka czynnosc prawna jest
    nieważna.
    Zakładam, ze rodzina nie zyje w ubóstwie.

    > W rodzinie nie, czy kwota wieksza ?

    kwota inna
    5000 jest od innych osob.