  • Data: 2015-12-15 12:14:04
    Temat: Re: Przerzucanie pieniędzy pomiędzy kontami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
> [...]
    >>> pieniedzy. Ktora wredna ciocia nie dała kasy na urodziny /

    >Conajmniej z dwóch powodów.
    >Raz, ze jest na ich utrzymaniu i z KRIO wynika ze mają taki obowiązek
    >i nie podlega opodatkowaniu
    >Dwa darowizny do kwoty 9637 zl w okresie 5 lat wstecz nie wymagają
    >ani zgłoszenia ani podatku.

    9637 w sumie przez 5 lat czy kazdego roku ?
    Pierwsze latwo przekroczyc, a i drugie sie moze zdarzyc w bogatszych
    rodzinach.
    Wiec zostaje powolac sie na KRiO ... ale taki quad to chyba wystaje
    ponad "opieke".

    >Tak. tylko, że te pieniądze zotały przekazane rodzicom w konkretnym
    >celu.
    >Rodzice nie mogą tymi pieniędzmi swobodnie dysponować wg własnych
    >potrzeb.
    >To nie jest ani darowizna, ani pożyczka.

    Hm, a dziecko moze nimi dysponowac ? O ile pamietam, to cukierka moze
    sobie kupic w drodze do szkoly, a i to dopiero jak ma ponad 10 lat.
    Do wiekszych wydatkow nie ma prawa/zdolnosci.

    >przecież napisałem, że nie dajmy się zwariować i ze to nie jest
    >zabronione, ani też nie podlega pod podatek.
    >Napisałem, też że jest minimalna szansa, że będziemy się z tego
    >musili tłumaczyć jakby co, i że w razie upartości urzedu skarbowego,
    >który moze wydać decyzję wg własnego widzimisię to my będziemy musili
    >sie kopać z koniem.

    US jak juz zacznie kontrolowac konta, i kwota bedzie wieksza, to na
    pewno o tlumaczenie spyta.
    Pytanie wiec jest czy zacznie ... i czy sie w razie pytania taka
    odpowiedzia zadowoli

    J.