    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Date: Sat, 16 Sep 2006 22:17:41 +0200

    Dr.Endriu wrote:

    > Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty),z postu TLZ
    > gdzie mowa była o tym że:
    >
    > "Firmy będące płatnikami VAT mogą ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW, ksiegują go
    > osobno, kosztem jest kwota netto", więc wynikało by że jednak jest
    > możliwość jakoś go odliczyć.
    > (I broń boże nie było tu mowy o żadnym "Wacie ze sprzedaży - wacie
    > należnym").

    > Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak
    > ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW ?.

    Normalnie: prowadząc ewidencję zakupów i sprzedaży VAT.
    Żeby odliczyć trzeba po pierwsze mieć od czego.
    Czyli musi być podatek należny- choćby 1 zł.
    Jeśli należnego jest mało, a VATu z zakupów dużo,
    to może wyjść wartość ujemna.
    Jeśli wyjdzie ujemna masz prawo do zwrotu.
    Zwroty są w pewien sposób ograniczone
    (limitem obrotu ze stawkami preferyncyjnymi),
    tak żeby ukrócić pomysły, które chodzą Ci po głowie.
    Akurat przy zakupie środka trwałego można uzyskać
    pełny zwrot.