    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Date: Sat, 16 Sep 2006 23:18:49 +0200

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Mnie się rozchodzi o sytuację w której przedmiot kupiony przez moją firmę
    > nie wchodzi do dalszego obrotu.

    Prawie zawsze wchodzi. Być może za ileś lat.
    Albo sprzedasz, albo podarujesz, albo złomujesz, albo zostawisz sobie
    do własnego użytku przy zamykaniu DG.
    Albo jest przychód oVATowany (jakiś), albo trzeba oddać VAT odliczony
    przy zakupie. To *NIE* jest śmieszne! - kiedyś oddawało się VAT
    od "wartości rynkowej", jakiś <censored> geniusz pod pozorem zrobienia
    dobrze hurtownikom wprowadził zapis wymuszający w praktyce przy
    zamykaniu DG sprzedaż całego majątku.
    Wyjątkiem "niewchodzenia" w sensie VAT są czynności nie podlegające
    VAT albo sprzeczne z prawem - jak okradną Ci firmę to również
    okradną państwo z VAT "wtopionego" w owe ST, bo z tytułu kradzieży
    VAT się nie płaci. Oczywiście US może domagać się dowodów że rzeczywiscie
    okradziono (zaczynając od zgłoszenia przestępstwa na policji).

    > Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty)

    Poza wyjątkami VAT odliczasz i tyle.
    Może powinienem się ściślej wyrazić: "wykazujesz jako naliczony".
    To czy odliczysz i czy będziesz mieć prawo do ew. zwrotu zależy już
    od osiągania "podlegających" przychodów - nie ma przychodów, nie ma
    prawa do odliczenia.
    *PRZYCHODÓW* - nieważne czy firma ma zyski czy straty.

    > Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak ODLICZAĆ
    > VAT Z ZAKUPÓW ?.

    "Zwyczajnie".
    Przez odejmowanie ;>

    pzdr, Gotfryd