    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Wed, 30 Apr 2008 21:41:39 +0200

    On Tue, 22 Apr 2008, Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 kwiecień 2008 13:21
    > (autor "Daniel" <dpilat(malpka)op.pl>
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <480dca1c$0$15077$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Zakładając, że nie macie rozdzielności majątkowej (wtedy CHYBA można) nie
    > możesz.

    Kto Ci takie coś powiedział??? :O

    > Jedyne co możesz to możesz zgłosić ją jako osobę współpracującą

    E tam. W razie zatrudnienia - musi.
    Ale to *nie wyklucza zatrudnienia* - taka osoba będzie pracownikiem:

    > płacić za nią takie same składki jak za siebie. Co nawet przy większych
    > pensjach jest opłacalniejsze :D

    ...tyle że dla potrzeb ZUS traktowanym jak osoba współpracująca :)
    I dla PIT (co już wyjaśniono) ta pensja nie jest kosztem pracodawcy za to
    jest przychodem pracownika.
    ALE... ale pozostałe przywileje pracownicze pozostają!

    pzdr, Gotfryd