  • 1. Data: 2004-01-14 08:08:50
    Temat: Pytanie
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam zamiar otwirzyć DG, ale niewiele się na tym znam. Na razie kombinuję
    biznesplan.

    Proszę o radę: jeśli chciałbym kupić od osoby prywatnej np. 1000 sztuk
    czegoś po 4zł, a ten ktoś nie wystawi mi za to żadnego rachunku, żadnej
    faktury (sprowadza to z zagranicy), to czy ja z tym towarem mogę później
    chodzić od sklepu do sklepu i sprzedawać go hurtem z własną marżą?
    Inaczej mówiąc: czy mogę sprzedać sklepowi coś, co kupiłem bez
    faktury/rachunku (czyli np. od osoby prywatnej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej)?

    Jeśli lamerskie pytanie, proszę o wyrozumiałość.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    Boa.

  • 2. Data: 2004-01-14 09:48:57
    Temat: Re: Pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, Boa wrote:
    [...]
    >+ Inaczej mówiąc: czy mogę sprzedać sklepowi coś, co kupiłem bez
    >+ faktury/rachunku

    AFAIK - nie. Bez względu na sposób rozliczeń towary
    i materiały podstawowe muszą mieć udokumentowane pochodzenie.
    Co prawda rząd ma zamiar wliczyć kolejne 15% "szarej strefy"
    do budżetu państwa, ale do tego żeby oficjalnie w niej kupować
    jeszcze się nie posuwa :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-14 14:49:32
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co prawda rząd ma zamiar wliczyć kolejne 15% "szarej strefy"
    > do budżetu państwa, ale do tego żeby oficjalnie w niej kupować

    No dobrze (tzn. w sumie bardzo niedobrze)...
    A co w przypadku, gdy kupię na Tajwanie kontener misiów pluszowych? Czy taką
    tajwańską fakturę mogę potem jakoś rozliczyć?

    Boa.

  • 4. Data: 2004-01-14 15:08:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <13x8hwx0cix03.1th9t5xd7xo07$.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:
    > 1.otrzymasz fakturę od Tajwańskiej firmy;
    > 2. kontener przejdzie odprawę celna;
    > 3.uregulujesz należność z konta bankowego dot. DG i za zakupione *w banku*
    > dewizy.

    Znasz podstawę prawną punktu 3?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-01-14 15:10:52
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jan 2004 15:49:32 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Boa napisał(a):

    > No dobrze (tzn. w sumie bardzo niedobrze)...
    > A co w przypadku, gdy kupię na Tajwanie kontener misiów pluszowych? Czy taką
    > tajwańską fakturę mogę potem jakoś rozliczyć?
    >
    > Boa.

    Tak - pod warunkiem :
    1.otrzymasz fakturę od Tajwańskiej firmy;
    2. kontener przejdzie odprawę celna;
    3.uregulujesz należność z konta bankowego dot. DG i za zakupione *w banku*
    dewizy.

    Mieczysław

  • 6. Data: 2004-01-14 15:20:35
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jan 2004 15:08:45 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, Samotnik
    napisał(a):

    > Znasz podstawę prawną punktu 3?

    Nie mam teraz pod ręką - ale szukaj w prawie dewizowym.

    Mieczysław

  • 7. Data: 2004-01-14 15:22:37
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    napisał(a):

    > Znasz podstawę prawną punktu 3?

    Jeszcze poprawka :
    Jeżeli posiadasz dewizowe konto DG to możesz z niego regulować należności
    importowe.

    Mieczysław

  • 8. Data: 2004-01-14 15:31:46
    Temat: prawo dewizowe
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <u2rshtx1wbsb$.5lnnrq9i788t$.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:
> [...]
    >>> 3.uregulujesz należność z konta bankowego dot. DG i za zakupione *w banku*

    > Nie mam teraz pod ręką - ale szukaj w prawie dewizowym.

    OK, dzięki. Tak czytam i czytam i wychodzi mi, że kwotę powiedzmy 1000 EUR
    mogę wywieźć w gotówce za granicę, zapłacić za usługę kupioną od
    zagranicznego kontrahenta i nie łamię w ten sposób prawa dewizowego,
    ani nie pozbawiam się możliwości zaliczenia takiej usługi w KUP DG (pod
    warunkiem posiadania faktury i dowodu wpłaty).

    Dobrze myślę? Schody, pozwolenia, raporty i kontrole zaczynają się chyba
    dopiero w okolicach 10k EUR jednorazowo i liczonych w setkach tysięcy
    złotych obrotów dewizami.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2004-01-14 18:30:27
    Temat: Re: prawo dewizowe
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <1xlg9q7z7dwhb$.138e7oxdq4p0v$.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:

    > Dobrze myślisz. Z jednym wyjątkiem - jeżeli będą to towary - to musisz je
    > zgłosić do odprawy celnej. Dopiero odprawione towary można wprowadzać do
    > obrotu.
    >
    > Ale myślę, że na Taiwan po ten towar warty 1k USD nie polecisz ;-)) Sam
    > przelot to 1,1K USD ( kilka razy byłem ). A skoro tam nie będziesz to nie
    > wchodzi w rachubę zapłata gotówką. W tym przypadku musisz kupić dewizy w
    > banku celem dokonania zapłaty ( niekoniecznie w tym w którym masz konto ) i
    > dokonać przelewu.

    Jasne, analizowałem tutaj już mój konkretny przypadek, dyskusja o towarach
    była tylko przyczynkiem. :) Dzięki za info.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2004-01-14 18:31:19
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jan 2004 15:31:46 +0000 (UTC), na
    pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

> [...]

    banku celem dokonania zapłaty ( niekoniecznie w tym w którym masz konto ) i
    Chyba - tak jak pisałem masz konto dewizowe.

    Mieczysław