  • 11. Data: 2004-01-14 18:39:03
    Temat: Re: prawo dewizowe
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 14 Jan 2004 15:31:46 +0000 (UTC), na
    pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

    > OK, dzięki. Tak czytam i czytam i wychodzi mi, że kwotę powiedzmy 1000 EUR
    > mogę wywieźć w gotówce za granicę, zapłacić za usługę kupioną od
    > zagranicznego kontrahenta i nie łamię w ten sposób prawa dewizowego,
    > ani nie pozbawiam się możliwości zaliczenia takiej usługi w KUP DG (pod
    > warunkiem posiadania faktury i dowodu wpłaty).
    >
    > Dobrze myślę? Schody, pozwolenia, raporty i kontrole zaczynają się chyba
    > dopiero w okolicach 10k EUR jednorazowo i liczonych w setkach tysięcy
    > złotych obrotów dewizami.
    Dobrze myślisz. Z jednym wyjątkiem - jeżeli będą to towary - to musisz je
    zgłosić do odprawy celnej. Dopiero odprawione towary można wprowadzać do
    obrotu.

    Ale myślę, że na Taiwan po ten towar warty 1k USD nie polecisz ;-)) Sam
    przelot to 1,1K USD ( kilka razy byłem ). A skoro tam nie będziesz to nie
    wchodzi w rachubę zapłata gotówką. W tym przypadku musisz kupić dewizy w
    banku celem dokonania zapłaty ( niekoniecznie w tym w którym masz konto ) i
    dokonać przelewu.
    Chyba - tak jak pisałem masz konto dewizowe.

    Mieczysław