  • Data: 2007-07-24 08:14:04
    Temat: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jul 2007, ewka wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał

    > ?? W dniu otrzymania pieniedzy na konto znaczy? No chyba nie do konca sie to
    > zgadza, klient po to chcial proforme

    ...Krisowi zeszło się na fakturę, nie na proformę (która dowodem księgowym
    nie jest!).

    > zeby zaplacic przedplata i widziec na
    > papierku za co zaplacil.

    O, i tu podpisana proforma *może* być dowodem dla sądu cywilnego w razie
    sporu. Oczywiście zakładając że kontrahent nie wywinął numeru i podpis
    nie jest podpisem "słupa" :|
    To od strony *odbiorcy*.

    > A fakture dostanie razem w towarem jak juz
    > przyjdzie najpierw do mnie potem do niego, niby jak mialabym wystawic
    > fakture na cos czego jeszcze nie mam?

    ??
    A to co, na przedpłaty nie wystawiasz faktur???
    :O
    Może powoli:
    - gość chce towar "X"
    - mówisz "trzeba zapłacić"
    - gość: "ale księgowa chce papierka za co" ;) (a tak naprawdę, to nie
    ksiegowa czyli "osoba uprawniona do wpisywania do rejestrów", lecz
    "osoba uprawniona do działania w imieniu firmy" powinna chcieć
    OFERTY - i w tej roli można jedynie rozpatrywać proformę!)
    - "to dostanie proformę"
    - wysyłasz proformę
    - oni wpłacają
    - zamawiasz u swojego dostawcy :> (towaru nie masz!)
    - *WYSTAWIASZ F-RE na ZALICZKĘ (przecież na towar, którego nie masz,
    nie możesz wystawić, zgadza się?)
    ....towar idzie/jedzie/płynie/leci...
    - wysyłasz

    ...prawda?