    From: "ewka" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Date: Tue, 24 Jul 2007 14:41:47 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241005540.2204@athlon64...

    > ??
    > A to co, na przedpłaty nie wystawiasz faktur???

    No wlasnie rzecz w tym, ze firma nie chciala faktury na przedplate, tylko
    proforme, a fakture dopiero z towarem ;) Najpierw chcieli fakture od razu,
    ale nie na przedplate tylko juz na okreslony towar, na co zgodzic sie nie
    moglam nie majac danego towaru przeciez wiec chcialam wystawic na
    przedplate, ale przedstwiciel firmy stwierdzil ze w takim razie lepiej
    proforme, bo chodzilo mu o to, zeby widnialo na papierku dokladnie to samo
    co bedzie na fakturze (czyli nie przedplata na towar X, a towar X).

    > Może powoli:
    > - gość chce towar "X"

    Dokladnie, po zapoznaniu sie z konkretna dla nich oferta gosc decyduje sie
    na urzadzenie X.

    > - mówisz "trzeba zapłacić"

    Mowie, trzeba poczekac 2 tyg. i towar wyslemy DHL-em, koszty przesylki po
    stronie klienta, przy danej ofercie na urzadzenie. Na co klient, ze w takim
    razie on woli przedplate i koszty przesylki po naszej stronie, no dobra
    zgadzam sie i chce mu wystawic fakture na przedplate. Na co on, ze nie, ze
    od razu na urzadzenie, na to ja ze nie, bo go nie mam jeszcze...no to
    proforme w takim razie chca, a fakture dopiero z towarem, no to ok. co sie
    bede tarmosic.

    --
    pozdr,
    ewka