    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o podatek od sprzedaży nieruchomości
    Date: Tue, 30 Oct 2007 10:06:38 +0100

    Cavallino pisze:

    > Ok, przyjmuję, jako że nic innego wyguglać nie jestem w stanie.
    > Czyli zamiast 5 letniego okresu karencji związanego z poprzednim
    > mieszkaniem ma OD NOWA LICZONY 5 letni okres karencji za bieżące
    > mieszkanie.

    Może zacznijmy od początku.
    Mieszkanie A zostało kupione a następnie sprzedane przed upływem 5 lat
    do zakupu. wszystko pod działaniem starych przepisów. Właściciel
    zobowiązał się, że w ciągu 2 lat wyda pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    mieszkania A na cele mieszkaniowe, co zwolni go z zapłaty 10% podatku od
    sprzedaży mieszkania A.

    Jeszcze pod działaniem starych przepisów i w przeciągu wzmiankowanych
    dwóch lat kupił mieszkanie B, wydając całą sumę uzyskaną ze sprzedaży
    mieszkania A, czym wypełnił obietnicę złożoną urzędowi skarbowemu, która
    była JEDYNYM warunkiem zwolnienia od zapłaty podatku. I tu sprawa
    mieszkania A zostaje zamknięta po wsze czasy.

    Mieszkanie B zostało zakupione przed 1 stycznia 2007 a więc do dochodu z
    jego sprzedaży będa miały zastosowanie przepisy obowiązujące w momencie
    zakupu. Odpowiednio - przy sprzedaży po 5 latach od zakupu podatku
    dochodowego nie będzie, przy sprzedaży wcześniejszej wystąpi podatek 10%
    od kwoty sprzedaży, chyba że podatnik ponownie zobowiąże się wydać
    uzyskane środki na swoje cele mieszkaniowe - powiedzmy mieszkanie C,
    które, co ważne, zostanie zakupione już po 31 grudnia 2006r.

    Zakup mieszkania C zwolni podatnika z zapłaty podatku od sprzedaży
    mieszkania B, bo ta czynność ciągle podlega starym przepisom na mocy
    ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych którą
    już cytowałam tutaj.

    Ten łańcuszek sprzedaje - kupuje - sprzedaje - kupuje pod rządami
    starych przepisów mógł trwać w nieskończoność bez konieczności zapłaty
    podatku. Całkowicie zgodnie z prawe.

    Kwestia opodatkowania sprzedaży mieszkania C podlega już nowym przepisom
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Dość jasno?
    Diagramu rysować nie będę.

    Cavallino, bardzo Cię proszę, napisz sobie dużymi literami i miej zawsze
    przed oczami

    "Obowiązek podatkowy nie powstaje tylko dlatego, że brak podatku wydaje
    sie być nieprawdodobną łaską ze strony skarbu państwa."

    ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl