  • Data: 2019-07-17 18:12:15
    Temat: Re: QR kody na fakturach...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d2db020$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > PiSowi proponuję ruch podobny. Duchowni nie muszą czekać na ustawy
    > sadzające na 30 lat za pedofilę -- blokowane ponoć przez opozycję.
    > Mogą już dziś wprowadzić na swym podwórku prawo skazujące podopiecznych
    > na 30 lat odosobnienia w celi klasztornej... Gdy prawo państwowe
    > wreszcie zezwoli, ukarani będą mogli przejść do zwykłych więzień...
    > Zamiast 30 lat odosobnienia w celi klasztornej -- za lekkie
    > przewinienia można dać 30 lat pokuty w charakterze opiekuna
    > w domu starców, daleko od dzieci...

    Gdy poniżej użyję określenia 'niewinna' bądź 'niewinny', będę miał na
    swej myśli 'niewinna w danej sprawie' bądź 'niewinny w danej sprawie'.
    Podobnie z 'winą'...

    LCzarnecki także nie czekał na odgórne regulacje -- zwrócił pieniądze
    niewinnej emerytce, której komornik zabrał IMO nieuczciwie, jako
    rzekomej dłużniczce banku LCzarneckiego. (IMO nieuczciwie, jako
    że w świetle prawa RP i zgodnie z opinią wielu prawników -- uczciwie)

    Komornik -- zabierając niewinnej emerytce -- wiedział, że zabiera szmal
    niewinnej kobiecie, ale twierdził, że prawo jest prawem! ;) TV twierdzi,
    że takie praktyki są uskuteczniane w Polsce nadal w majestacie prawa,
    przedstawiając konkretne przykłady (ludzi dowodzących swej niewinności)
    i dodając, iż każdy z nas może zostać uznany za winnego, będąc niewinnym.

    Tu moja dygresja -- nie jest prawdą, jakoby w RP obowiązywało domniemanie
    niewinności. Bywa, że człowiek niewinny musi udowodnić swą niewinność.
    Każdy z nas może zostać postawiony w majestacie prawa w sytuacji, w której
    będzie uznawany za winnego dopóty, dopóki nie udowodni swej niewinności.

    PiS nie potrafi tego naprawić.

    -=-

    Gdy ja usiłowałem ściągąć długi z pomocą komornika -- jedynie traciłem
    pieniądze. Jednego długu (50 zł) komornik nie ściągnął w ogóle, rezygnując
    z jakichkolwiek tłumaczeń, zaś drugi dług (1500 zł plus odsetki) tak ściągał,
    aby nie ściągnąć, lecz tracić czas i pozwolić memu dłużnikowi na ,,uczciwy''
    proces, w efekcie którego konkubina/żona mego dłużnika dobrowolnie przekazała
    mi sporne pieniądze wraz z odsetkami.

    Uczciwy proces oznaczał proces z udziałem dłużnika, bez którego wcześniej
    zapadł wyrok. Problem w tym, że kolejny wyrok był identyczny, lecz przesuwał
    początek naliczania odsetek.

    Identyczność wyroku oznaczała, że jednak sąd kolejnym razem uznał, iż poprzedni
    wyrok był wydany zgodnie z prawem, co wyrażone zostało dodaniem nawiązki
    w postaci odsetek. Poniżej wyjaśniam problem odsetkowy.

    Zwróciłem się do sądu o 1500 złotych -- sąd dał mi 1500 zł plus nawiązkę
    w postaci odsetek, tłumacząc swą decyzję lekceważącą postawą mego
    adwersarza wyrażoną niestawieniem się na rozprawę.

    Po odgrzebaniu ;) prawomocnego wyroku (kiedy przepadły wszelkie terminy
    zezwalające na apelację czy kasację; nie wiem, na jakiej podstawie wyrok
    cofnięto, bo wówczas jeszcze ,,skargi nadzwyczajnej'' nie było -- rzecz
    dotyczy połowy lat dziewięćdziesiątych ub. wieku) sąd ponownie przyznał
    mi 1500 złotych wraz z odsetkami...

    Dlaczego mego dłużnika nie było podczas pierwszej rozprawy?
    Rzekomo nie odebrał zawiadomienia o sprawie, bo zmienił swój adres...

    Czy obecność mego adwersarza podczas pierwszego procesu mogła coś zmienić
    na korzyść mego adwersarza? -- nic poza odsetkami, bo wystąpiłem o minimalną
    kwotę gwarantowaną mi prawem a sąd cywilny był związany prawomocnym wyrokiem
    sądu karnego. Aby mój adwersarz mógł zyskać coś więcej niż odsetki, musiałby
    jakoś odkręcić wyrok karny, co IMO byłoby bardzo trudne, gdyż nikt nie złożył
    apelacji od tego wyroku a mój adwersarz był obecny podczas rozpraw karnych...

    Tak więc dwa razy zapłaciłem za egzekucję, ale ani razu komornik nic
    dla mnie nie ściągnął? Dwa razy w związku z tym samym dłużnikiem.

    Była jeszcze co najmniej jedna sprawa, w której polski wymiar
    sprawiedliwości nie zdołał odzyskać moich pieniędzy. :)

    Oba nieściągnięte długi to należności pobrane ode mnie przez
    sądy, które zgodnie z wyrokami mieli mi zwrócić moi adwersarze.

    -=-

    Dwie sytuacje to mało, ale z tych dwóch płynie refleksja:

    - gdy bandyta powie komornikowi o rzekomym problemie
    prawnym, komornik stanie się adwokatem dłużnika

    - gdy niewinna emerytka wykaże komornikowi swą niewinność,
    komornik zedrze z niej pieniądze w majestacie prawa RP

    Dlaczego użyłem słowa 'bandyta'?
    Bo mój adwersarz przegrał proces karny dotyczący pobicia mnie.

    Dlaczego pobił mnie?
    Bo rzekomo mój ojciec był mu winny pieniądze.

    Dlaczego użyłem określenia 'rzekomym problemie prawnym'? Bo:
    - sąd ponownie dał nawiązkę
    - sąd cywilny był związany prawomocnym wyrokiem sądu karnego,
    zatem obecność adwersarza nie mogła obniżyć żądanego
    zadośćuczynienia; mogła jedynie uchronić przed odsetkami
    (czyli uczynić wyrok bezwartościowym -- brak odsetek jest
    tożsamy z nieściągalnością)

    -=-

    Jak widać -- LCzarnecki słusznie nie czekał na odgórne regulacje.
    W sprawie QR kodów także nie warto czekać -- nie nadejdą, choć
    pomogłyby MF w kontrolowaniu i w uszczelnianiu systemu
    podatkowego, gdyż JPK zawierałyby mniej przypadkowych błędów.

    --