  • 1. Data: 2005-06-15 07:59:09
    Temat: REPREZENTACJA w US !!! Wwa Bielany
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    mam pewien dość istotny problem:

    Jako osoba usługowo prowadząca księgi rachunkowe/kpir do tej pory zawsze
    podpisywałem się pod deklaracjami pit/cit/vat za podatników.
    Była sobie umowa z biurem, dodatkowo pełnomocnictwo osobiste na moje
    nazwisko
    i w oparciu o takie dokumenty wszystko działało, razem z kontrolami w US.

    Ostatnio (1 mc) pojawił się problem:
    Urząd Skarbowy Warszawa Bielany twierdzi, iż:
    na pit4 i pit5 MUSI PODPISAĆ SIĘ OSOBIŚCIE PODATNIK, nie może nikt inny w
    oparciu o jakiekolwiek pełnomocnictwo, nawet notarialne!

    To akurat tyczy się jedynie prywatnych DG, ale co ważne, inne urzędy
    skarbowe przyjmują podpisane przeze mnie deklaracje bez żadnego problemu.

    Czy spotkaliście się z czymś takim?
    Osobiście uważam, że pełnomocnictwo powinno całkowicie załatwiać wszelkie
    wątpliwości.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2005-06-15 08:18:21
    Temat: Re: REPREZENTACJA w US !!! Wwa Bielany
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik ?ukaszKalin~ski napisał:

    > Ostatnio (1 mc) pojawił się problem:
    > Urząd Skarbowy Warszawa Bielany twierdzi, iż:
    > na pit4 i pit5 MUSI PODPISAĆ SIĘ OSOBIŚCIE PODATNIK, nie może nikt inny w
    > oparciu o jakiekolwiek pełnomocnictwo, nawet notarialne!

    A jakąś podstawę prawną podają? Bo trzeba by chyba od tego zacząć, potem
    poczytać w KC o pełnomocnictwie i tyle.

    pzdr

    Tomek

    Piekne dziewczyny i szybkie auta! >>> http://link.interia.pl/f1893

  • 3. Data: 2005-06-15 08:28:19
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio (1 mc) pojawił się problem:
    > Urząd Skarbowy Warszawa Bielany twierdzi, iż:
    > na pit4 i pit5 MUSI PODPISAĆ SIĘ OSOBIŚCIE PODATNIK, nie może nikt inny w
    > oparciu o jakiekolwiek pełnomocnictwo, nawet notarialne!

    takie coś kiedyś na grupie zapodał kolega fart, cytuję:
    Doradcy podatkowi nie mogą podpisywać formularzy PIT za podatników. Mogą oni
    jedynie sporządzać zeznania dla klientów lub udzielać im przy tym pomocy. W
    prawie podatkowym nie ma możliwości udzielania pełnomocnictwa do takich
    czynności. Tak orzekł w wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
    (sygn. VI SA/Wa 1245/04). Sąd oddalił skargę Krajowej Rady Doradców
    Podatkowych, którą wniosła KRDP w związku z zawieszeniem przez Ministra
    Finansów uchwały określającej ogólne wzory pełnomocnictw dla doradców
    podatkowych. Zgodnie z uchwałą doradcy podatkowi mogli sporządzać w imieniu
    podatnika, płatnika i inkasenta i na ich rzecz deklaracje i zeznania
    podatkowe oraz je podpisywać w imieniu podatników.

  • 4. Data: 2005-06-15 09:41:28
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatnika, płatnika i inkasenta i na ich rzecz deklaracje i zeznania
    > podatkowe oraz je podpisywać w imieniu podatników.

    Dobrze, choć zawsze interpretowałem to w sposób następujący:
    - do doradcy podatkowego zgłasza się osoba i kontakt trwa, powiedzmy 30
    minut, tyle ile wypelnienie deklaracji.
    - ja doradcą nie jestem, umowy mam długoterminowe, a zakres mojej pracy nie
    jest ograniczony do wpisania cyferek do deklaracji...
    więc JA :-) to co innego...

    Oczywiście nie zmienia to istoty sprawy, choć jeszcze tydzień temu byłem na
    kontroli, gdzie bez problemu podpisałem korektę PIT'u-4.
    :-)

    Sprawa poza wszystkim: post poniżej "niezaplacony VAT w wyniku działalnia
    pełnomocnika".
    Co w takim razie w takiej sytuacji?
    Pełnomocnik to PEŁNOMOCNIK - ma pełne prawa, zarówno do prowadzenia
    działalności 'w imieniu', zawierania umów jak i IMO podpisywania się na
    deklaracjach...

    Przytoczę jeszcze inną sytuację: (stan autentyczny)
    - jest dwóch braci, jeden mieszka i żyje w Niemczech, posiada nieruchomość w
    Polsce,
    - drugi brat, mieszka w Warszawie, ma notarialne pełnomocnictwo od brata i
    zajmuje się w pełnej rozciągłości wynajmem ww. nieruchomości (umowy,
    faktury, deklaracje...)
    do tej pory wszystko funkcjonowało, ale rozumiem, iż może pojawić się z tym
    problem....

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-06-15 13:25:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > + poczytać w KC o pełnomocnictwie i tyle.

    wKF: niezależnie od postu Slayera trzeba by szukac nie w KC a KPA :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-15 15:56:02
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

> [...]
    >

    > Czy spotkaliście się z czymś takim?
    > Osobiście uważam, że pełnomocnictwo powinno całkowicie załatwiać wszelkie

    Moje biuro tez mnie poinformowalo ze bede musial ich dodatkowo odwiedzac by
    zlozyc podpisy.

    Jest wyrok pierwszej instancji NSA, teraz bedzie sprawa w II inst.
    Chodzi o to, ze oswiadczenie woli, jakim jest podpis pod informacja, ze
    potwierdzam rzetelnosc danych w picie i jestem swiadom grozacych mi
    konsekwencji, musi podpisac podatnik.

    Moj radca prawny powiedzial, ze to prawda ale sprawa nie jest taka
    oczywista, stad sprawa w NSA.

    pozdr.
    piotrek