    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: REPREZENTACJA w US !!! Wwa Bielany
    Date: Wed, 15 Jun 2005 11:41:28 +0200

    Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał w wiadomości
    news:d8op4r$lms$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > takie coś kiedyś na grupie zapodał kolega fart, cytuję:
    > Doradcy podatkowi nie mogą podpisywać formularzy PIT za podatników. Mogą
    oni
    > jedynie sporządzać zeznania dla klientów lub udzielać im przy tym pomocy.
    > prawie podatkowym nie ma możliwości udzielania pełnomocnictwa do takich
    > czynności. Tak orzekł w wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
    > (sygn. VI SA/Wa 1245/04). Sąd oddalił skargę Krajowej Rady Doradców
    > Podatkowych, którą wniosła KRDP w związku z zawieszeniem przez Ministra
> [...]

    Dobrze, choć zawsze interpretowałem to w sposób następujący:
    - do doradcy podatkowego zgłasza się osoba i kontakt trwa, powiedzmy 30
    minut, tyle ile wypelnienie deklaracji.
    - ja doradcą nie jestem, umowy mam długoterminowe, a zakres mojej pracy nie
    jest ograniczony do wpisania cyferek do deklaracji...
    więc JA :-) to co innego...

    Oczywiście nie zmienia to istoty sprawy, choć jeszcze tydzień temu byłem na
    kontroli, gdzie bez problemu podpisałem korektę PIT'u-4.
    :-)

    Sprawa poza wszystkim: post poniżej "niezaplacony VAT w wyniku działalnia
    pełnomocnika".
    Co w takim razie w takiej sytuacji?
    Pełnomocnik to PEŁNOMOCNIK - ma pełne prawa, zarówno do prowadzenia
    działalności 'w imieniu', zawierania umów jak i IMO podpisywania się na
    deklaracjach...

    Przytoczę jeszcze inną sytuację: (stan autentyczny)
    - jest dwóch braci, jeden mieszka i żyje w Niemczech, posiada nieruchomość w
    Polsce,
    - drugi brat, mieszka w Warszawie, ma notarialne pełnomocnictwo od brata i
    zajmuje się w pełnej rozciągłości wynajmem ww. nieruchomości (umowy,
    faktury, deklaracje...)
    do tej pory wszystko funkcjonowało, ale rozumiem, iż może pojawić się z tym
    problem....

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński