    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Date: Tue, 26 Sep 2006 21:59:26 +0200

    On Tue, 26 Sep 2006, Herbi wrote:

    > Wyczytałem też, że Naczelnika US trzeba poinformować po dokonaniu spisu z
    > natury - w jaki sposób się to robi? Na zwykłej kartce i dołącza się ten
    > spis z natury?

    Hola, hop, stop!
    Naczelnika to się powiadamia na co najmniej 7 dni *PRZED* sporządzeniem
    spisu z natury :> - zastrzegam że na KPiR mogę pokazać palcem przepis
    w rozporządzeniu, a na ryczałcie to się znam jak kot na kwaśnym mleku,
    ale zdziwiłbym się jakby trzeba było powiadamiać a nie trzeba było
    tego robić PRZED.
    Ja rozumiem że kończysz DG, ale to też dobry czas żeby nadrobić
    zaległości i zajrzeć do ustawy i rozporządzeń ;)

    > Czy z tego spisu z natury (chyba będzie tam ta wiertarka) - trzeba
    > odprowadzić jakiś podatek (przypominam że jestem ryczałtowcem)?

    IMO pomijając VAT, to jak owo ST zostanie na stanie (w ewidencji) to
    przez 6 lat jego ew. sprzedaż będzie się liczyła jako przychód z DG.
    O to czy jest oczywiste czy przy nieprowadzeniu DG można sobie wybrać
    (przez powiadomienie naczelnika na początku roku) jaką formę opodatkowania
    się wybiera już kiedyś pytałem :>, IMO i tak ryczałt wychodzi taniej.

    pzdr, Gotfryd