    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Date: Wed, 27 Sep 2006 06:55:27 +0200

    Dnia 26 wrz o godzinie 21:59, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Hola, hop, stop!
    > Naczelnika to się powiadamia na co najmniej 7 dni *PRZED* sporządzeniem
    > spisu z natury :>

    Tutaj znalazłem takie objaśnienie:
    http://www.pit.pl/pages/i/521.php
    Nie ma tam wzmianki iż informuje się "przed".
    Z kolei tutaj: http://mojafirma.interia.pl/abc/zawieszenie?aid=2043
    3&s=2
    twierdzą iż w przypadku ryczałtu należy sporządzić remanent likwidacyjny,
    ale że tylko w przypadku KPiR należy o takowym poinformować naczelnika US.

    Ale w sumie, przecież złożenie takiej informacji nic nie kosztuje - lepiej
    to złożyć - tylko czy to ma być w formie:

    imie i nazwisko, NIP miejscowość, data

    do Naczelnika ........

    informuje że ze względu na likwidację DG, w dn. xx-xx-2006r. zostanie
    przeprowadzony spis z natury (remanent likwidacyjny??).

    podpis

    Czy coś w tym stylu będzie "dobre"?
    Czy nagłówek tego "spisu z natury" ma być spis z natury czy tez remanent
    likwidacyjny?
    Wiem że coś takiego trzeba sporządzić w 3 egzemplarzach. 1 dla podatku
    dochodowego, drugi dla podatku VAT, a trzeci ... nie wiem do czego ;)

    > IMO pomijając VAT, to jak owo ST zostanie na stanie (w ewidencji) to
    > przez 6 lat jego ew. sprzedaż będzie się liczyła jako przychód z DG.

    Jeżeli uda mi się sprzedać ta wiertareczkę (np. na allegro) to w spisie z
    natury .... nie będzie nic - bo nie kupowałem i nie odliczałem innych
    urządzeń.
    Wtedy wpisuje się w "spis z natury" - spis zakończono na pozycji "0" -
    wartość spisu z natury: zero złotych?

    Dzięki za kontynuację wątku.

    --
    Herbi