    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [REQ] Likwidacja DG a spis z natury
    Date: Thu, 28 Sep 2006 01:09:34 +0200

    On Wed, 27 Sep 2006, Herbi wrote:

    > Z kolei tutaj: http://mojafirma.interia.pl/abc/zawieszenie?aid=2043
    3&s=2
    > twierdzą iż w przypadku ryczałtu należy sporządzić remanent likwidacyjny,
    > ale że tylko w przypadku KPiR należy o takowym poinformować naczelnika US.

    Pas.

    > Ale w sumie, przecież złożenie takiej informacji nic nie kosztuje - lepiej
    > to złożyć - tylko czy to ma być w formie:

    :)
    IMHO - nie ma się czego przyczepić.

    > Czy nagłówek tego "spisu z natury" ma być spis z natury czy tez remanent
    > likwidacyjny?

    Hm... ja bym się nie czepiał ;), co US na to nie wiem.

    > Wiem że coś takiego trzeba sporządzić w 3 egzemplarzach. 1 dla podatku
    > dochodowego, drugi dla podatku VAT, a trzeci ... nie wiem do czego ;)

    Ściślej rzecz biorąc, dla dochodówki i VAT powinny być *osobne*
    protokoły - bo przecież nie wszystko musi podlegać pod VAT i nie
    wszystko musi liczyć się do "dochodówki".

    > Jeżeli uda mi się sprzedać ta wiertareczkę (np. na allegro) to w spisie z
    > natury .... nie będzie nic - bo nie kupowałem i nie odliczałem innych
    > urządzeń.

    wKF: "wiertareczka" AFAIR była środkiem trwałym, tak?
    No to ST na mój gust *nie wchodzi* do spisu, również na ryczałcie!
    Pozostaje w ewidencji. Oczywiście jak zostanie sprzedana to ta
    pozycja ewidencji "kończy żywot" (acz zostaje w dokumentach).

    > Wtedy wpisuje się w "spis z natury" - spis zakończono na pozycji "0" -
    > wartość spisu z natury: zero złotych?

    Powiem standardowo: "ja tak robię". Po prawdzie nie na zakończenie DG,
    jeszcze tak daleko nie doszedłem :), ale roczny.
    Przepis każe że ma być podana ilość pozycji to IMHO nie ma zmiłuj się.

    pzdr, Gotfryd