  • 1. Data: 2006-11-20 09:55:37
    Temat: Re: Rachmistrz GT i błędy w deklaracjach PIT5 i PIT5L za październik
    Od: a...@i...com.pl

    Barbapapa napisał(a):
    > tak. rachmistrz miewa tego typu błędy. Na przykład nie przenosi vatu z
    > poprzedniego miesiąca, albo pomija w wydruku dopisaną fakturę. W tej
    > sytuacji pomaga funkcja "porządki" lub "pierwsza pomoc".
    >
    > Swoją drogą jakkkolwiek jestem zadowolony z R w wersjach 2 3 4 4Euro, tak w
    > obecnej chwioli testuję R GT (zmieniamy system z dosowskiego na W\windows) i
    > muszę przyznać, że Insert przygotowuje coraz gorsze programy.

    S.T. chodziło o program Windows'owy, a Rachmistrz 2, 3, 4, 4 EURO to
    typowe aplikacje DOS'owe, gdzie i funkcjonalność i ilość możliwych
    do ustawienia parametrów jest różna od aplikacji Windows.

    Co do problemu z Rachmistrzem GT, to najprawdopodobniej w kartotece
    wspólnika na zakładce "Składki" jest ustawiony wariant "Pobieraj z
    naliczeń poprzedniego miesiąca" a chce Pan(i) by program działał
    zgodnie z ustawieniem "Pobieraj z naliczeń".

    Arkadiusz Mazur
    InsERT Wrocław

  • 2. Data: 2006-11-20 17:58:02
    Od: "Barbapapa" <b...@o...pl>

    >Rachmistrz 2, 3, 4, 4 EURO to
    typowe aplikacje DOS'owe, gdzie i funkcjonalność i ilość możliwych
    do ustawienia parametrów jest różna od aplikacji Windows.

    Zgadza się. I wklepanie 120-150 dokumentów w godzinę też niemożliwe.

  • 3. Data: 2006-11-20 21:44:57
    Od: "WaldemarW" <w...@n...pl>

    Barbapapa napisał(a):
> [...]

    naliczeń poprzedniego miesiąca" a chce Pan(i) by program działał
    zgodnie z ustawieniem "Pobieraj z naliczeń".

    Ale to nie zmienia zdania że Wasze programy sa krótko mówiąc do d......
    np.Subiekt

    pozdr

  • 4. Data: 2006-11-20 23:39:59
    Od: "S.T." <n...@g...pl>

    a...@i...com.pl napisał(a):

> [...]
    > naliczeń poprzedniego miesiąca" a chce Pan(i) by program działał
    > zgodnie z ustawieniem "Pobieraj z naliczeń".

    Owszem, tak było ustawione, tylko dlaczego?
    Od lutego bodajże używałem wersji 1.08, w tym czasie były
    2 zmiany stawek i deklaracje były wyliczane prawidłowo,
    w zeszłym miesiącu uaktualniłem na wersję 1.09,
    _żadnych_ustawień_nie_zmieniałem_ i naraz jest źle??
    Niestety, po doswiadczeniach z lat wcześniejszych wiem
    że na bezbłędność Rachmistrza nie mogę do końca liczyć,
    dlatego zawsze sprawdzam kwoty w innym programie,
    dziś znów się okazało, że to nie moja paranoja, a konieczność.

    ATPO dorzucę jeszcze jeden "kamyczek do ogródka".
    Dla SC, Rachmistrz _od_lat_ (sic!) źle wylicza w deklaracjach
    przychód koszty i dochód wspólników, różnice są groszowe, ale są.
    Wynikają zapewne z błędnie przyjętej metody zaokrągleń,
    im bliżej końca roku tym błędy są większe, a przyrastają po 1 groszu.
    (Tylko w szczególnych okolicznościach - gdy przychody/koszty spółki
    z poszczególnych miesięcy, wymnożone przez udziały wspólnika dają wyniki
    z ułamkami grosza). Np. obecnie u mnie suma kosztów wspólników
    jest o 2gr wyższa od kosztów spółki (zawyżenie u jednego wspólnika),
    suma przychodów akurat się zgadza, ale jeden ze wspólników
    ma przychód zawyżony o grosz a drugi zaniżony.
    W poprzednich latach różnice dochodziły mi do 3gr na koniec roku.
    Zgłaszałem błąd już dawno, chyba nawet 2x, nie dostałem nawet odpowiedzi ...