eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal › Re: Rachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal
    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal
    Date: Sun, 2 Mar 2008 23:46:32 -0800 (PST)

    On 3 Mar, 08:30, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Tak naprawdę to zależy od interpretacji Twojego US.
    >
    > Ustawa w tym zakresie jest nieprecyzyjna bo mówi o przeliczeniu (a nie
    > przewalutowaniu) waluty na plz.
    >
    > Ja dla tego przykładu mam wiążącą interpretację, że do wyliczenia różnic
    > kursowych mogę użyć kursu z dnia otrzymania przychodu.

    Ale przychodu w złotówkach czy w dolarach?
    Jeśli w dolarach, to co w takim razie poczynić z faktem, że za kilka
    dni, przy wypłaceniu środków z PayPal, kurs po którym zostanie
    przeliczony mój przychód będzie inny?
    Jeśli w złotówkach, tak samo: co zrobić z różnicą powstałą po kilku
    dniach?
    Co więcej: kurs PayPal różni się od kursów NBP i banku (z reguły
    bardzo na niekorzyść). Czy można traktować PayPal na podobnych
    zasadach jak bank i uzwględniać ich kursy w księgowaniu różnic?

    > Taka sama.

    Na pewno?
    Gdzieś mi się obiło o uszy, że PayPal należy traktować jako
    usługodawcę i samemu rozliczać VAT od ich usług.
    Ale może mi się pochrzaniło.