eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal › Re: Rachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal
  • Data: 2008-03-03 08:13:40
    Temat: Re: Rachunki/faktury w walutach obcych i płatności via PayPal
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...com wrote:

    > Ale przychodu w złotówkach czy w dolarach?

    W walucie.

    > Jeśli w dolarach, to co w takim razie poczynić z faktem, że za kilka
    > dni, przy wypłaceniu środków z PayPal, kurs po którym zostanie
    > przeliczony mój przychód będzie inny?

    Zgodnie z interpretacją wiążącą używam kursu mojego banku na koniec
    dnia, w którym otrzymałem przychód do wyliczenia różnic kursowych.
    I to wszystko. Przeczytaj może ustawę i wystąp o interpretację.

    > Jeśli w złotówkach, tak samo: co zrobić z różnicą powstałą po kilku
    > dniach?

    Jeśli masz przychód w plz to gdzie tam masz miejsce na różnice kursowe?

    > Co więcej: kurs PayPal różni się od kursów NBP i banku (z reguły
    > bardzo na niekorzyść). Czy można traktować PayPal na podobnych
    > zasadach jak bank i uzwględniać ich kursy w księgowaniu różnic?

    Paypal już jest bankiem - jakoś tak od drugiej połowy 2007 roku.
    Z tego właśnie wynika obowiązek zgłoszenia konta do NBP (dotyczy również
    osób nie prowadzących DG).

    Tak więc w szczególności wyciągi z konta możesz traktować jako dowody
    księgowe.

    > Na pewno?
    > Gdzieś mi się obiło o uszy, że PayPal należy traktować jako
    > usługodawcę i samemu rozliczać VAT od ich usług.
    > Ale może mi się pochrzaniło.

    IMHO nie trzeba tego rozbić. Ale może ktoś ma odmienne zdanie.

    Piotrek