    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 26 Apr 2012 22:55:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Dodanie przedmiotu do kosztów bez faktury?

    On Thu, 26 Apr 2012, Robert Stefański wrote:

    > Czy po wystawieniu tego rachunku ta osoba powinna gdzieś zgłosić tą
    > sprzedaż lub zapłacić podatek?

    Jak tablet był używany ponad pół roku to nie. Zakładam że to JEJ tablet!
    Jak na tym nie zarobiła, to również nie.
    A jesli był "prawie nowy" *i* zarobiła, to w PIT jest stosowna
    rubryka, do rozliczenia takich przychodów.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    Czytasz art.10.1.8.d i dopisek (po art.10.1.8, łacznie)

    > Dodam, że ta osoba nie prowadzi sprzedaży regularnej
    > (ostatnio raz sprzedała używany TV .....4 lata temu).

    Sprzedaż "rzeczy używanych osobiscie" nie wypełnia znamion
    prowadzenia DG, również jesli relatywnie niedawno cos sprzedała
    na allegro, byleby to nie wygladało na pozorowane używanie.
    Bo sprzedaż rzeczy nowych, nie swoich lub uzywanych nie przez
    siebie to oczywiscie inna rozmowa.

    pzdr, Gotfryd