  • Data: 2011-01-06 23:46:30
    Temat: Re: Re: Łącze internetowe w KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2011, s...@a...pl wrote:

    > Co masz na myśli piszą prywatnie, juz wiemy :) A teraz powaznie: wystawiasz
    > fakturę wewnetrzną za użytkowanie komputera na potrzeby osobiste?

    Nijak :)

    > Chcąc być świętym i w zgodzie z prawem to powinieneś.

    Podstawę prawną poproszę! Akt, artykuł, cytat :D
    W zgodzie ze wspominanym ("z pamięci", ale na pewno był na grupie,
    chodziło o tezę że wystarczy: 1. wykazanie używania do celów opodatkowanych
    2. brak podpadania pod "proporcję") wyrokiem ETS - nie :)
    Przecież nie "konsumuję komputera".
    Dyrektywy wymagają tylko "używania do celów opodatkowanych" aby było
    prawo do odliczeń. Czyli odpada wersja z korektą odliczenia, trzeba
    tylko zwalczyć sprawę ew. należności. A tu trzeba będzie się bronić
    brakiem "świadczenia" (niżej).
    Natomiast *jakbym* odliczał VAT od prądu (nie odliczam, bo nie zaliczam
    wydatków na "kąt komputerowy" w KUP ani w VAT, z powodów paru wątpliwości
    podatkowych, oprócz wymienionych w tym poście dochodzi jeszcze
    sprawa podatku od nieruchomości), to faktycznie formalnie mógłbym
    "podpaść".
    Nadto, w odróżnieniu od wyposażenia, również dla celów podatku
    dochodowego "gołe" użytkowanie ST, nie generujące kosztów eksploatacyjnych,
    nie podpada pod korektę amortyzacji.
    Sprawdź, "od wieków" piszę, że konstrukcja ST jest właśnie taka: przy
    zakupie *nie wlicza* się inwestycji w KUP, podatnik na cele DG niejako
    wykłada "pożyczkę podatkową" z własnych już opodatkowanych pieniędzy,
    za to nie ma korekty kosztów przy przekazaniu na cele nieDG lub używaniu,
    a warunkiem amortyzacji jest jedynie "używanie na cele DG", zaś podatek
    powstaje tylko przy uzyskaniu *przychodu* (używanie własnej rzeczy
    przychodu nie generuje :), bo nie ma "świadczenia"), zaś od gdzieś
    2003 roku zmieniono zapisy o kwalifikacji wydatków i ewidencjonowania ST.
    Niemniej przyznaję, że w 2003 (a i później) mogłem jeszcze pisać jakoby
    należała się "wartość rynkowa" ;) - niektóre rzeczy przemyślałem
    dopiero jak mi Orka, Maddy, Gonia, Cef, Karol i nie wymienieni
    (przepraszam) zadali "trudne pytania" :>

    I jeszcze raz a wyraźnie: wydatki *eksploatacyjne* to inna sprawa,
    i *jakby były*, to prawda - powinna być FW. Tego bym nie umiał
    usprawiedliwić. Chyba że kosztem wystawienia f-ry ;)

    Od czasów:
    - zniesienia przepisu o "wartości rynkowej"
    - owego wyroku ETS, usuwającego wątpliwości co do źródła prawa do
    odliczania
    *oraz*
    - z okazji nieodliczania niewykazywalnych wydatków eksploatacyjnych
    (tym samym nie powstaje w ogóle prawo do odliczania, bo prąd
    mam tylko "osobisty", ogrzewanie też)
    ... jest pytanie: "jaki element VATu miałbym wykazać z okazji
    użycia komputera do celu osobistego"?

    Pomijam czysto formalnoprawne pytanie: czy sprzęt komputerowy
    należy czasem testować?
    Chyba sobie nie wyobrażasz, że testy na 100% procesora (nie dalej
    jak kilkanaście godzin temu wykryłem że coś musi być z radiatorem,
    bo proc się grzeje) będę robił na danych do DG?
    :P

    pzdr, Gotfryd