  • 1. Data: 2003-11-24 10:45:25
    Temat: Odliczenie czesci komputerowych na umowe o dzieło
    Od: "Kassiunia" <k...@o...pl>

    Podpisałam umowę o dzieło na wykonanie strony internetowej.
    Miałam to zrobić w tydzień (w/g umowy oczywiście).
    Po zakończeniu tego tygodnia zakupiłam kilka podzespołów komputerowych .
    Oczywiście stronę jeszcze pisałam, ale w/g umowy już skończyłam.
    Czy mogę te podzespoły odliczyć od podatku??
    Wydaje mi się że nie, ale wole się upewnić.

  • 2. Data: 2003-11-24 22:57:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, Kassiunia wrote:

    >+ Podpisałam umowę o dzieło na wykonanie strony internetowej.
    [...]
    >+ Czy mogę te podzespoły odliczyć od podatku??
    >+ Wydaje mi się że nie, ale wole się upewnić.

    IMHO przy UoD *w ogóle* jest problem z zaliczeniem w KUP
    czegokolwiek "trwałego" :(
    Jeśli jakiś koszt jest związany *tylko z konkretnym dziełem*,
    to IMHO tak. Czyli jakby tak komputer wypożyczyć - to ów koszt
    dałoby się pewnie "wpuścić"...
    Ale zakup ST ? (a wyposażenie to też ŚT :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-25 00:28:43
    Od: poilkj <...@...a.a.a.invalid>

    On Mon, 24 Nov 2003 23:57:22 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > to IMHO tak. Czyli jakby tak komputer wypożyczyć - to ów koszt
    > dałoby się pewnie "wpuścić"...
    > Ale zakup ST ? (a wyposażenie to też ŚT :))

    Gotfryd, ty już masz skrzywienie "firmowe".
    Mnie się wydaje, że "ta Pani" mówi o odliczeniu od podatku ale nie
    mówi, że ma firmę.
    Ot po prostu umowa o dzieło.
    Odpowiedź, brzmi nie.

  • 4. Data: 2003-11-25 09:23:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, poilkj wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Gotfryd, ty już masz skrzywienie "firmowe".

    Absolutnie nie :)
    Mam na myśli "umowę o dzieło wykonywane osobiście".

    >+ Mnie się wydaje, że "ta Pani" mówi o odliczeniu od podatku

    No tak, to tu przyjąłem błędne założenie (że pomyliła odliczenie
    od podatku z zaliczeniem w koszt), a należało odesłać do googla
    z hasłem "wróżka wróżki wróżek"...

    >+ ale nie mówi, że ma firmę.
    >+ Ot po prostu umowa o dzieło.

    Osobista :)

    >+ Odpowiedź, brzmi nie.

    Najwyraźniej, w obu wypadkach :) (odliczenia oraz uznania za koszt).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)