    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Produkcja ktora nie została sprzedana
    Date: Fri, 22 Feb 2002 07:53:42 GMT

    On Thu, 21 Feb 2002 16:16:03 +0100, "B. Dariusz Godlewski"
    <o...@r...com.pl> wrote:

    >Dziękuję za odpowiedź , ale przyznam że nie do końca rozumiem.
    >Problem podstawy do naliczenia VAT-u robi się dość istotny, bo wyjdzie z
    >tego spora kwota.

    To co pisała Jolka: vat od cen stosowanych z głównym odbiorcą albo
    rynkowa. Tak rzecze przepis. Jak to się ma do towarów
    niepełnowartościowych czy niechodliwych, nie wiem, nigdy się w to nie
    wgłębiałem bo u siebie nie mam takich sytuacji.

    >To juz lepiej wrzucić towar na ...... strych i niech leży ku pamięci
    >nieudanej transakcji.
    >Z kolei jak rozumieć - "wyrzucić" z kosztów. Towar tylko istnieje na
    >remanencie rocznym
    >a ten będzie rozliczony na koniec roku, więc kosztu na razie nie ma.
    >Tylko jakiś protokół przekazania ? Ale to chyba nie tworzy żadnego zapisu w
    >KPiR ?

    Być może należy to rozliczyć dopiero w zeznaniu rocznym. Tylko, że
    rozporządzenie o prowadzeniu PKPR podaje ściśle określony algorytm
    wyliczania rocznego dochodu do opodatkowania i nie widzę tam raczej
    miejsca na ujęcie tej darowizny. Moim zdaniem musi to być ujęte w
    księdze, minus towary handlowe (w cenie zakupu). Powiększasz w ten
    sposób podstawę opodatkowania, ale później z kolei odliczasz to w
    picie-5 jako darowiznę i wychodzisz na zero (nie licząc vatu).
    Ja tak to widzę, ale mogę się mylić bo nie działam na PKPR.

    Sławomir Dąbrowski