eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play? › Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 24 Jan 2015 19:04:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od
    przychodów z Google Play?

    On Sat, 24 Jan 2015, j...@g...com wrote:

    > Ciekawe dlaczego np. Apple (mowa o App Store) również nie chciało się w ten sposób
    wymiksować? :)

    Trudno powiedzieć, może sprawa "polityki firmy", a może być i tak, że
    "polityka firmy" Google AFAIR zderzyła się się już twardo z trybunałami
    UE zaś Apple niekoniecznie, więc pierwsi bardziej dmuchają na zimne :)

    [...]
    [...]
    > Te raporty sprzedaży wyglądają tak, że są tam informacje o każdej jednej transakcji
    > i teraz pytanie, czy każdą transakcję trzeba będzie wpisać oddzielnie do
    > ewidencji sprzedaży (lub ewidencji sprzedaży VAT gdy przedsiębiorca jest na VAT),
    > czy też można zrobić chociaż "wpis sumaryczny dzienny" na koniec dnia?

    Ba.
    Zastrzegam, że sam nie sprawdziłem w praktyce i nie wiem czy jakiegoś
    haka nie da się znaleźć "przeciw", ale lat temu parę mi wyszło (i AFAIR
    przepisy się nie zmieniły), że *w przypadku VATowca* który korzysta
    z prawa wprowadzania danych na podstawie *ewidencji VAT*, metoda
    wynika z braku zastrzeżeń co do formy ewidencji VAT.
    Wymóg jest taki, aby dało się "zgodnie z przepisami" jednoznacznie
    wyznaczyć kwoty potrzebne dla VAT i starczy.
    Inaczej mówiąc, nie widzę przeszkód aby ewidencja VAT miała "składowe",
    bez względu na sposób podziału - podział na "dni u każdego pośrednika"
    IMO byłby dopuszczalny.
    Oczywiście wydruk "raportu" w roli "składnika ES VAT" byłby
    konieczny, ewentualnie dołączenie zrzutu każdego raportu jeśli
    sama ES jest "elektroniczna".
    W przypadku KPiR jest trochę trudniej, bo to przypadek podobny do
    "światła przedniego" w rowerze :P
    <OT>
    Znaczy w przepisach było że rower ma mieć "światło przednie"
    i pytaniem było, czy w razie posiadania DWU "świateł przednich"
    rowerzysta może zapłacić mandat (nic nikomu nie wiadomo o takim
    przypadku, dla jasności, ale chodziło o zasadę).
    Dla samochodów jest odrębna regulacja - że "drogowe" mogą być
    podwójne i jest jasnosć.
    W końcu minister zmienił zapis na "jedno lub więcej świateł
    przednich" czy jakos podobnie (w rowerze) i jest jasność.
    </OT>

    No i w przypadku ewidencji sprzedaży, tej "zwykłej", tylko dla
    KPiR, jest powiedziane że należy prowadzić "dla każdego punktu
    sprzedaży".
    Ale czy to polecenie zwielokrotnienia ES jest listą otwartą
    (i może być traktowane jako pozwolenie na inne kryteria) czy zamkniętą
    (i stanowi zakaz innych podziałów), jest już powiedzieć trudniej.
    Jak ktoś zna urzędową interpretację tudzież wyrok WSA/NSA
    w takiej sprawie to poproszę o linka :)

    pzdr, Gotfryd