eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play? › Re: Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 26 Jan 2015 20:20:37 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów
    od przychodów z Google Play?

    On Mon, 26 Jan 2015, j...@g...com wrote:

    > Jeżeli chodzi o nabywcę, to jest jego numer telefonu, operator telefoniczny
    > i kraj - czy takie informacje pozwolą na jednoznaczną identyfikację nabywcy?

    IMVHO - nie. To oczywiście moje zdanie, a nie ministra ;),
    ale obawiam się że wyjdzie zbieżnie ze zdaniem ew. kontrolera.
    Popatrz na to w ten sposób: US chce mieć możliwość dokonania "kontroli
    krzyżowej". Czyli sprawdzenia czy aby nie kantujesz.
    W obie strony!
    (albo nie ujmując części dochodów, albo przeciwnie, dokonując
    "prania pieniędzy" przez kilkukrotne ujmowanie tej samej
    "fizycznie prawdziwej" transakcji)
    A numer telefonu z klientem może mieć wyjątkowo mało wspólnego.

    > U mnie będzie tak, że wpłaty od poszczególnych klientów będą kierowane
    > do tej firmy pośredniczącej,

    IMVHO przeszkód nie ma, wygląda to podobnie np. do allegro.
    Ale przy allegro sprzedając zarejestrowanemu użyszkodnikowi MASZ
    jego dane w postaci imię, nazwisko, adres (zweryfikowane albo listem
    albo groszowym przelewem, więc "z zachowaniem niezbędnej staranności",
    nic to że zweryfikowane przez allegro - mogą ich spytać jak chcą).
    A wg Twojego opisu "twoja" firma tego nie udostępnia.

    Zastrzegając, że to wyłącznie moje zdanie, IMVHO posiadanie dodatkowej
    własnej bazy zawierającej owo "i nabywcy" (imię, nazwisko, adres,
    jak zweryfikowane) warunki by mogło spełniać (w powiązaniu z resztą
    dokumentacji którą wymieniłeś).

    pzdr, Gotfryd