eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play? › Re: Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów od przychodów z Google Play?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 27 Jan 2015 06:09:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: Re: Re: Pytanie za 100 punktów - czym różnią się przychody z SMSów
    od przychodów z Google Play?
    From: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 stycznia 2015 20:26:06 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > IMVHO - nie. To oczywiście moje zdanie, a nie ministra ;),
    > ale obawiam się że wyjdzie zbieżnie ze zdaniem ew. kontrolera.

    A ja się obawiam, że masz na 99.99% rację :)

    Z tym, że tu kasa fiskalna chyba odpada i potrzebna będzie drukarka fiskalna?

    "nie spotkałem się jeszcze z kasą fiskalną która ma więcej niż 7 stawek PTU,
    krajów w UE mamy 28 więc wątpię, że są takie kasy fiskalne / drukarki fiskalne które
    zaoferują wprowadzenie 28 różnych stawek na jedno urządzenie."

    http://pierwszymilion.forbes.pl/moss-niezly-balagan-
    z-unijnym-vat-em,artykuly,187905,1,1.html#

    Wracają jeszcze do samych usług elektronicznych, to ten artykuł z forbes.pl jest już
    nieaktualny w tym sensie, że jednak można być na zwolnieniu VAT i korzystać z MOSS:

    www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/podatnicy-zw
    olnieni-z-vat-moga-przystapic-do-systemu-moss

    Jeżeli byłbym więc na zwolnieniu podmiotowym VAT to jak rozumiem przychody od
    sprzedaży usług elektronicznych osobom fizycznym z krajów UE księgowałbym do
    ewidencji MOSS, a z krajów spoza UE w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej?

    Ale to przy założeniu, że będę na zwolnieniu z kasy fiskalnej z uwagi na nie
    przekroczenie obrotów 20 000 zł, a jeżeli przekroczę ten limit, to rozumiem, że
    ewidencja MOSS zostaje, a przychody spoza UE nie będą już księgowane w ewidencji
    sprzedaży bezrachunkowej, tylko na drukarce fiskalnej?

    "Zastrzegając, że to wyłącznie moje zdanie, IMVHO posiadanie dodatkowej
    własnej bazy zawierającej owo "i nabywcy" (imię, nazwisko, adres,
    jak zweryfikowane) warunki by mogło spełniać (w powiązaniu z resztą
    dokumentacji którą wymieniłeś)."

    Nie będę miał skąd wziąć takich informacji o nabywcy.