    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 20 Apr 2015 09:59:44 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Sprzedaż "podzespołów elektronicznych" na ebayu

    On Sat, 18 Apr 2015, j...@g...com wrote:

    > Wiem tylko, że sprzedaż "przedmiotów wirtualnych" czy licencji na oprogramowanie
    > w wersji elektronicznej to świadczenie usług elektronicznych,

    Bo dla celów podatkowych to nie właśnie usługa.
    Odmiennie niż przy przepisach cywilnoprawnych, w których do większości
    przypadków jest zapis "do operacji na prawach stosuje się te same
    przepisy", prawa traktuje się jak usługę.

    > natomiast znajomy sprzedaje sprzęt, więc ciężko mi powiedzieć.

    Ale tu nie ma czego powiedzieć.
    No, może poza tym, że baty należą się polskiemu ustawodawcy.
    Najpierw przez pół strony pracowicie rozdziela "sprzedaż" od "usług",
    aby pod koniec ustawy (w okolicach kasy fiskalnej) palnąć o "usługach
    handlu" :>, ale to IMO zwyczajny językowy błąd w ustawie (do poprawienia
    przez TK :P), nie uprawniający do wniosku, że handel towarami jest usługą.

    pzdr, Gotfryd