  • 11. Data: 2002-03-21 12:08:41
    Temat: Re: VAT od darmowych programów???
    Od: "Andrzej" <a...@e...edu.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:3c99c790$1@news.inet.com.pl...
    > ... i za czytanie/pisanie do grupy pl.soc.prawo.podatki
    > bo ma bardzo dużą wartość.

    Popieram :)
    Każdy, kto odpowie na jakieś pytanie, będzie musiał zapłacić podatek od
    kwoty, jaką dostałby doradca podatkowy za podobną odpowiedź. Każdy kto
    odpowiedź otrzyma musi to potraktować jako nieodpłatne świadczenie o takiej
    samej wartości. Wszyscy, którzy przeczytali "przypadkiem" i skorzystali też
    oczywiście płacą.

    Po co ja to piszę, jeszcze ktoś z MF przeczyta....

    Andrzej

  • 12. Data: 2002-03-21 12:22:23
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    oczywiscie, oprocz normalnej kary za doradztwo podatkowe bez uprawnien

  • 13. Data: 2002-03-21 13:03:15
    Temat: Re: Re: VAT od darmowych programów???
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 21 Mar 2002 13:08:41 +0100, "Andrzej"
    <a...@e...edu.pl> wrote:

> [...]
    >samej wartości. Wszyscy, którzy przeczytali "przypadkiem" i skorzystali też

    Osoby mające biura rachunkowe wyrzucają z kosztów część z tym
    związaną.

    Sławomir Dąbrowski

  • 14. Data: 2002-03-21 13:07:08
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    A ja tak sobie pomyslałam. Mowa jest tylko o VATcie. VAT płaci sprzedawca.
    Jeżeli wystawie program za darmo na mojej stronie to skąd mam wiedzieć
    ile osób go pobrało, ile z niego korzysta? A jeżeli jest dostepny
    jeszcze na jakimś innym serwerze (jeżeli jest GNU lub podobny, może
    byc wszędzie) i jest taki super że ściąga go pół swiata?
    A jeżeli biorą go ludzie z zagranicy? mam eksport? Wtedy stawka 0%!!
    Hurra!
    Przeciez to niewykonalna paranoja.

    No chyba że mowa jest o placeniu VAT przez nabywce, jak przy imporcie
    np. Wtedy wszyscy mamy przerabane i ja sie wynoszę do jakiegos
    cywilizowanego kraju.

    Maddy (stara linuksiara)

    ps. Ciekawe jak by wycenic TEXa. Ile może kosztować komercyjny program
    do składu?????

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2002-03-21 13:59:36
    Od: "Ryszard Szczudłowski" <r...@j...net.pl>

    > Po co ja to piszę, jeszcze ktoś z MF przeczyta....

    I dobrze - niech czytaja moze im sie oczy otworza i zobacza co narod
    o tych genialnych pomyslach mysli.
    Tu bym watpil czy potrafia nawet czytac skoro w ich matematyce 22% x 0
    jest wiecej niz 0.
    Echh.... glupota jest jak wszechswiat..... nieskonczona.
    --
    Ryszard

  • 16. Data: 2002-03-21 14:04:26
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    To jeszcze nic :-)
    Jeśli, przez Internet, niech płaci producent ;-)

    a co z dostawcą, dlaczego nie kroić TPSA lub NASK (albo jeszcze innego) od
    dostawy programów ;-)

    .. ale byśmy wyłożyli TPSA ...

    Piotr

  • 17. Data: 2002-03-21 14:09:51
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    a jeszcze drobiazg ;-)

    na ...

    http://www.mf.gov.pl

    leżą jakieś papiery, może by tak zgłosić, że się pobrało i niech płacą :-))

    Piotr

  • 18. Data: 2002-03-21 15:12:08
    Od: "Samena" <s...@w...pl>

    A co z Płatnikiem - też opodatkują??? I kogo ZUS czy mnie?
    ZUS na prawo i lewo rozdaje płytki z programem - ciekawe czy traktują to
    jako darowiznę?
    Samena

  • 19. Data: 2002-03-21 17:54:22
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > leżą jakieś papiery, może by tak zgłosić, że się pobrało i niech płacą :-))

    mozna by wprowadzic podatek od pobierania czegokolwiek z intenetu
    liczony od liczby bajtow,
    zeby bylo prosciej mozna wprowadzic rozne stawki w zaleznosci
    od tego, co sie sciaga, mozna byloby np. odliczac sobie bajty, ktore
    ludzie pobrali od nas od bajtow, ktore my sciagnelismy od innych, itd.

  • 20. Data: 2002-03-22 08:09:41
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Maddy napisał:

    > Wczorajsza GP puœciła znowu kaczkę, straszšc koniecznoœcia
    > odprowadzania 22% VAT od darmowych programów.
    > Może ja głupia jestem, ale dla mnie ta argumentacjia kupy sie nie
    > trzyma i zachacza o lekka paranoję.
    Najbardziej podobalo mi sie stwierdzenie urzednika - "Kazdy program ma
    jakas wartosc".
    Gdyby tak jeszcze kazdy urzednik mial jakas wartosc ;)
    --
    Pozdrowienia
    J.