  • 1. Data: 2002-03-08 10:19:24
    Temat: dzialalnosc indywidualna - ZUS
    Od: <g...@p...onet.pl>

    witam,

    jestem swierzo upieczonym, przedsiebiorca.(dzialalnosc indywidualna)
    kombinuje sobie, jak tu ZUSowi wydrzec jak naj wiecej.

    moja sytuacja:
    prowadze usugi dla 1 firmy (outsorce)
    dostaje fakture co miesiac.

    co jesli zachoruje na 10 dni w miesiacu (fikcyjnie, w pracy i tak bede)?
    wg. mnie:
    -nie place ZUSowi za te 10 dni.
    ile to bedzie, jak wyliczyc?
    -ZUS placi mi za te 10 dni 80% przychodu (jakiego, jak to wyliczyc ?)
    -ja i tak moge wystawic fakture na pelna kwote

    czyli czysty zysk.
    prosze o sprostowanie i zapraszam do dyskusji.
    jak sie nie dac.

    pozdrawiam
    MG

  • 2. Data: 2002-03-08 17:26:27
    Temat: Re: dzialalnosc indywidualna - ZUS
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > dostaje fakture co miesiac.
    >
    > co jesli zachoruje na 10 dni w miesiacu (fikcyjnie, w pracy i tak bede)?
    Owszem, ale ... (radio erewań, jak zwykle :-))
    dopiero jak dostaniesz zasiłek, korygujesz sobie deklarację wstecz a
    nadpłate rozliczasz w składce za nastepny miesiąc (lub miesiące)

    > ile to bedzie, jak wyliczyc?
    Składke za miesiąc (ub. społeczne i fundusz pracy) dzielisz przez liczbę
    dni w miesiącu i mnożysz przez ilośc dni zwolnienia - o tyle możesz
    zmniejszyc składke za ten miesiąc.

    > -ZUS placi mi za te 10 dni 80% przychodu (jakiego, jak to wyliczyc ?)
    Nie przychodu, ale podstawy od której naliczasz składkę na ubezpieczenie
    chorobowe. Płacisz ja, prawda? Jeżeli iedyś spóxniłes sie chociaz o dzien,
    lub nie dopłaciłeś np. 1 grosza, ZUS odpowie Ci że zerwałes umowe
    ubezpieczenia chorobowego. Trzeba wtedy pisać podanie o przywrócenie
    terminu, kajac sie i czekać. no i zapłacic ewentualna zaległośc z odsetkami
    :-)
    Ale załóżmy, że z ubezpieczeniem chorobowym wszystko ok.
    Od podstawy naliczania składek musisz odliczyc 18.71%, od reszty policzyc
    podatek 19% i to co zostanie, to jest własnie to co bys dostał za miesiąc
    choroby. Teraz podziel to przez dni miesiąca i pomnóż przez 10.
    Dużo tego nie będzie.

    > -ja i tak moge wystawic fakture na pelna kwote
    Możesz.

    > czyli czysty zysk.
    Owszem, ale jak bedziesz zbyt regularnie tego próbował, to ZUS zacznie Ci
    sie bliżej przyglądać, a to jest niezbyt przyjemne.

    > prosze o sprostowanie i zapraszam do dyskusji.
    > jak sie nie dac.

    Najlepiej umrzeć tuz przed wypłatą. Od wynagrodzen wypłacanych pośmiertnie
    nie ma ZUS :-)))

    Maddy (dziwnie rozbawiona)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-09 12:48:05
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Najlepiej umrzeć tuz przed wypłatą. Od wynagrodzen wypłacanych
    pośmiertnie
    > nie ma ZUS :-)))

    Czy ta czynność jest jakoś limitowana?

    CEZ

  • 4. Data: 2002-03-09 18:53:05
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

> [...]
    > prowadze usugi dla 1 firmy (outsorce)
    > dostaje fakture co miesiac.
    >
    > co jesli zachoruje na 10 dni w miesiacu (fikcyjnie, w pracy i tak

    Fajnie zaczynasz "przedsiębiorco".
    Swoich kontrahentów też zamierzasz potraktować tak jak ZUS ?

    Grupa też nie widzi w tym nic zdrożnego ?
    Czyżby nowa świecka tradycja ?

    Ryszard

  • 5. Data: 2002-03-09 18:57:56
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Przepraszam grupę. Za bardzo mnie poniosło.

    Ryszard

  • 6. Data: 2002-03-09 23:44:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Mar 2002, Ryszard G wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > kombinuje sobie, jak tu ZUSowi wydrzec jak naj wiecej.
    [...]
    >+ Grupa też nie widzi w tym nic zdrożnego ?

    Grupa po cichu liczy o ile podniosą średnio składki na ZUS :>
    tylko nie ma odwagi się odezwać :> ! -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-03-10 10:45:55
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Fajnie zaczynasz "przedsiębiorco".
    > Swoich kontrahentów też zamierzasz potraktować tak jak ZUS ?

    absolutnie nie.
    moi kontrahenci daja mi cos wzamian za moje uslugi.
    a ZUSowi musze pacic haracz z ktorego pewnie nic nie dosane.

    chyba nie ja jeden tak kombinuje.
    mysle ze wytrawni przedsiebiorcy robia ciekawsze numery
    ale nie opisza ich tutaj.

    MG

  • 8. Data: 2002-03-10 15:39:26
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

> [...]
    >
    > chyba nie ja jeden tak kombinuje.
    > mysle ze wytrawni przedsiebiorcy robia ciekawsze numery

    Żyjemy w państwie prawa a prawo stanowimy my wszyscy poprzez swoich
    przedstawicieli.
    Składki płacone dla ZUS są rozdysponowywane przepisami wg tzw. umowy
    społecznej.
    To, że nie korzystamy z nich dzisiaj, nie znaczy, że nie będziemy
    korzystać w przyszłości. Np. płacimy składki na ubezpieczenie rentowe
    ale "nie chcemy" kiedykolwiek z nich korzystać. Podobnie jest z
    ubezpieczeniem chorobowym czy zdrowotnym. Lecz przyszłości nie sposób
    przewidzieć.
    Nasze bieżące składki na ubezpieczenie emerytalne muszą pokryć
    aktualne wypłaty emerytur. Nowy system emerytalny miał to zmienić ale
    niestety nie zmienił. Też uważam, że ten system jest nieuczciwy,
    nieefektywny i w ogóle do d... a nasze pieniądze są, generalnie
    mówiąc, ohydnie nam kradzione. Na dodatek "dzięki" oprogramowaniu
    prokomu nie wiemy ile, kto i gdzie składek ma i faktycznie zapłacił.

    To nie znaczy jednak, że możemy oszukiwać ZUS (lewe zwolnienia)
    oszukując faktycznie samych siebie. Jeżeli ciągle będziemy traktować
    państwo i przepisy prawa, że to są "oni" a nie "my", to do
    cywilizowanego świata nigdy nie wejdziemy.
    Stosowanie się do przepisów nie powinno być spowodowane obawą przed
    karą lecz chęcią zgodnego współdziałania członków społeczeństwa
    każdego państwa.

    Uważam, że dopóki postępujesz nie przekraczając przepisów, jesteś fer
    wobec nas wszystkich. W ramach przepisów rób co ci pasuje i jeżeli
    potrafisz wykorzystać je na swoją korzyść to twój zysk.

    IMHO "lewe" zwolnienia nie mieszczą się w kategorii legalnego
    korzystania z przepisów a "wytrawni przedsiębiorcy" łamiący prawo to
    po prostu złodzieje.

    wybacz ton moralizatorski tej wypowiedzi
    Ryszard

  • 9. Data: 2002-03-11 07:44:56
    Temat: Re: Re: dzialalnosc indywidualna - ZUS
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sat, 9 Mar 2002 19:53:05 +0100, "Ryszard G" <r...@p...fm>
    wrote:

    >Grupa też nie widzi w tym nic zdrożnego ?

    Ot taka kradzież złodziejowi

    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2002-03-12 15:24:43
    Od: "gorox" <g...@g...pl>

    rysiu soryb te pierdoły :

[...]

    to garbatemu i slepemu opowiadaj
    :(((((

    ( sory poniosło mnie )

    ZYJEMY W PANSTWIE BEZPRAWIA !!! BANDY POLITYCZNYCH OSZOŁOMÓW I
    DEBILI..układów i matactw....itd

    pozd gorox