  • 11. Data: 2003-02-24 21:15:21
    Temat: Re: Re: podwyższyć dochód o wartość niesprzedanych materiałów
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości
    news:3e59d3ba.1839666@news.tpi.pl...
    > On Fri, 21 Feb 2003 22:11:06 +0100, "Wioletta Pikorska"

    > Konkretny paragraf proszę.
    > Sławomir Dąbrowski
    ------------------------------------
    Ja nie odnosiłam się do konkretnego pargarafu ustawy podatkowej bo zapewne o
    tą pytasz tylko do artykułu z Gazety Prawnej a już wcześniej spotakłam się z
    takimi opiniami że jeśli inwentaryzacja znacznie ( pojecie względne )
    powoduje zmiany w dochodzie to należy ją przeperwadzać w terminach płacenia
    podatku czyli miesięcznie.Nie wierze że nie spotakłeś się nigdy z taką
    opinią .Oczywiście jest paradoks bo kpu i r pozwala rocznie robić
    inwentaryazcje mimo że też płacimy podatek miesięcznie.Nigdzie nie
    przytoczyłam tekstu ustawy tylko próbowałam zrozumieć przedstawiony artykuł.
    Wiola

  • 12. Data: 2003-02-26 08:42:02
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Mon, 24 Feb 2003 22:15:21 +0100, "Wioletta Pikorska"
    <w...@j...com.pl> wrote:

> [...]
    >inwentaryazcje mimo że też płacimy podatek miesięcznie.Nigdzie nie
    >przytoczyłam tekstu ustawy tylko próbowałam zrozumieć przedstawiony artykuł.

    Pytam o artykuł prasowy. Jest tam przedstawiona jakaś teza, która
    powinna być poparta konkretnym artykułem tej czy innej ustawy. Jeżeli
    w artykule zamiast konkretych przepisów jest, że ktoś tam coś
    powiedział to na drzewo. Różne bzdury wypisują, papier jest cierpliwy
    (zwłaszcza w Gazecie Prawnej).
    Ja się nigdy nie spotkałem z podobnym zaleceniem. Nie przypominam
    sobie w ustawie podatkowej żadnego przepisu, który można by tu
    zastosować. Jedynie w razie gdyby koszty rozliczane tym sposobem
    stanowiły jakieś znaczące kwoty to można by zarzucić, być może, że
    księgi są prowadzone nieprawidłowo. Ale i to nie bardzo, przecież
    wynik za rok będzie prawidłowy, okres sprawozdwaczy może być roczny,
    wszystko zapisane w polityce rachunkowości, a więc księgi będą
    prawidłowe.
    Sławomir Dąbrowski

  • 13. Data: 2003-02-26 20:26:48
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > wynik za rok będzie prawidłowy, okres sprawozdwaczy może być roczny,
    > wszystko zapisane w polityce rachunkowości, a więc księgi będą

    Wytlumacz biednemu zuczkowi dlaczego mozna "towary handlowe" ksiegowac jako
    KUP w momencie zakupu?
    Bo takie wnioski wyciagnalem z tego watku.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 14. Data: 2003-02-26 21:10:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 21:26, Użytkownik Karol napisał:

    > Wytlumacz biednemu zuczkowi dlaczego mozna "towary handlowe" ksiegowac jako
    > KUP w momencie zakupu?
    > Bo takie wnioski wyciagnalem z tego watku.

    Ponieważ nie zabrania tego ustawa o PDOF i

    Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów mówi:

    "§ 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży. "

    Wpis do księgi równa sie uznaniu za KUP - nic co nie jest kosztem ani
    przychodem, poza remanentem początkowym, w księdze znaleźć sie nie może.

    Przy pełnej księgowości mamy za to zapis w ustawie o rachunkowości:
    art. 17 ust. 2 pkt 4 pozwala na:
    "[...] odpisywania w koszty wartości materiałów i towarów na dzień ich
    zakupu lub produktów gotowych w momencie ich wytworzenia, połączone z
    ustalaniem stanu tych składników aktywów i jego wyceny oraz korekty
    kosztów o wartość tego stanu, nie później niż na dzień bilansowy."

    Jest to jedna z metod, wybór metody zależy od osoby kierującej jednostką.

    Generalnie ustawodawca pozwala na przekłamania w ciągu roku, byle na
    koniec doprowadzic koszty do stanu rzeczywistego.
    Podatek dochodowy, co by nie było, rozlicza sie w okresach rocznych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-02-26 21:39:29
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Ponieważ nie zabrania tego ustawa o PDOF i

    Zapomnialem, ze KH moga tez byc prowadzone przez OF i caly czas myslalem o
    OP.
    Tylko nie bardzo dalej rozumiem, dlaczego OP nie moze uznac towaru za KUP a
    OF (przy KH) moze (w momencie zakupu)?

    Karol

  • 16. Data: 2003-02-26 22:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > Bo takie wnioski wyciagnalem z tego watku.
    >+
    >+ Ponieważ nie zabrania tego ustawa o PDOF

    Tego to się nie czepiam: inaczej musiałbym być uznany za
    wykroczającego poza prawo :)
    Inna sprawa czy Karol miał na myśli KPiR czy KH, ale
    to już nie mi rozstrzygać :|
    [...]
    >+ Wpis do księgi równa sie uznaniu za KUP - nic co nie jest kosztem ani
    >+ przychodem, poza remanentem początkowym, w księdze znaleźć sie nie może.

    Maddy, kawa ? Czekolada ? Kula w płot ? ;)
    A jeśli wpis jest *tylko w kolumnie 16* ("inne rożne" :)), to co ??
    Nie dalej jak w ciagu dwutygodnia :) była sprawa księgowania
    kasowego - i IMHO to taki "kasiarz" płacący z poślizgiem za
    towar handlowy, o ile nie prowadzi ewidencji zakupów oczywiście,
    musi właśnie wpisać do KPiR coś co KUP *jeszcze nie jest* !

    Tłumacząc na nasze: absolutnie zgadzam się z meritum twojego
    zdania, ale argument - to ci wskutek niezgodności typów
    doznał overflowa :) ! (zaraz oberwę za neologizmy połączone
    z anglicyzmami - ale tak ma być ;>) To co chciałaś napisać
    i to co napisałaś chyba się rozminęło :)

    [...]
    >+ Generalnie ustawodawca pozwala na przekłamania w ciągu roku, byle na
    >+ koniec doprowadzic koszty do stanu rzeczywistego.
    >+ Podatek dochodowy, co by nie było, rozlicza sie w okresach rocznych.

    Jakby jeszcze ustawodawca napisał to czarno na białym, żeby
    w razie przeoczenia 6 zł z odsetek można było wksięgować je
    (wraz z odsetkami karnymi, oczywiście) w bieżącym miesiącu
    zamiast wystawiać n-1 korekt, to byłaby rewelacja...

    pzdr, Gotfryd