    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent likwidacyjny
    Date: Tue, 7 Feb 2006 11:39:36 +0100

    On Mon, 6 Feb 2006, Graszka wrote:

    > Użytkownik "Cecylia" <c...@p...onet.pl> napisał

    > Nie można jakoś tego posprzedawać?

    Rozumiem że masz na myśli "normalnie sprzedać osobie trzeciej".

    > Myślę, że jeśli sprzedaż po cenie nie odbiegającej od zdrowego rozsądku,

    Hm.. tak sobie kombinuję czy nie naprowadzasz przypadkiem czegoś
    do samozagłady :)
    Czy między wierszami dobrze czytam że przewija się sugestia jakoby
    spółka cywilna miała sprzedać coś wspólnikowi ??
    Hint: musiałby sprzedać sam sobie.
    Prawnie niemożliwe.

    Jak mniemam:

    > Zrób wyprzedaż po obniżonych cenach

    ...sprowadza się do wyceny wg wartości rynkowej.

    > Zresztą, w sklepach często widuję na
    > witrynach napis "Wyprzedaż - likwidacja sklepu - obniżka XX%".

    Słusznie. Problem w tym że przekazanie wspólnikowi (pomijając
    właściwość nazwy "sprzedaż") jest czynnością między podmiotami
    powiązanymi.

    Mi by wyglądało tak:
    kończy się S.C., więc w tym momencie cały majątek podlega
    podziałowi "na pół". Pytanie: jaki przepis zabrania, aby
    wspólnik rezygnujący z DG zabrał pieniądze, zaś wspólnik
    prowadzący DG - towar ?

    Co mi nie pasuje:

    > tam też musze wykazać wyposażenie?
    >
    > Zajrzyj do rozporządzenia MF w sprawie prowadzenia podatkowej kpir - par.27
    > ust.3 - "W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    > działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie".

    ...to fakt, że owo wyposażenie nie jest obojętne podatkowo.
    Podatek trzeba zapłacić, a w razie ponownego wprowadzenia do DG trudno
    uznać za koszt.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)