  • Data: 2007-09-27 10:31:29
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tza1wbe8ipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Akurat robocizna idzie na bieżąco, w dacie wypłaty, do kol. 12(albo 13 w
    > starym wzorze KPiR)
    > - jeśli nie szła do tej pory to szybciutko koryguj(zakładając że to są
    > umowy zlecenia/dzieła/o pracę,
    > z osobami nieprowadzacymi DG) - inaczejuu będziesz miał nierzetelną KPiR,
    > bez zmiłuj się

    Akurat są to umowy z firmami podwykonawczymi. Na razie niczego nie muszę
    korygować bo tę działalnośc dopiero rozpoczynam, mam dopiero pierwszą
    zaliczkę do wystawienia i pierwsze faktury typu architekt, w przyszłym
    miesiącu pojawią się materiały. Prowadziłem wcześniej wył. działalność
    handlową i jakoś ciężko mi się przestawić z myśleniem tak jak to Gotfryd
    wyczerpująco przedstawił.

    Czy, żeby ta robocizna "czekała na magazynie" i zadziałał efekt (przypisania
    owego kosztu do momentu sprzedaży) do chwili remanentu powinna być ujęta w
    kol. 13 - wynagrodzenia w got. i naturze? przypominam umowy sa z firmami
    podwykonawczymi. Czy jednak w inną kolumnę?

    Chodzi mi o to, czy może być to kolumna której sumę na koniec roku zaliczę
    po prostu w CAŁOŚCI do remanentu, żeby nie było to "wymieszane" z
    pozostałymi wydatkami typu telefon, czynsz (kol. 14).

    Inna sprawa to koszty z kol. 14. Jeśli cały czas rok tylko produkuję to
    samymi kosztami typu czynsz telefon powoduję stratę. Może je też powinienem
    wykazać w remanencie jako koszt wytworzenia ?

    pzdr, Dyzmund