  • Data: 2007-09-27 11:04:34
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Sep 2007, Dyzmund wrote:

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał
    [...]
    > No właśnie średnio to wygląda bo skoro "spis z natury półwyrobów
    > (półfabrykatów), wyrobów gotowych i braków
    > własnej produkcji wycenia się według kosztów wytworzenia"
    > to w takim razie co z robocizną?

    IMO - "oczywiście" jest składnikiem kosztu wytworzenia.

    > Architekt, geolog, geodeta - pośrednio
    > wpływają na koszt wytworzenia ,

    Y tam. Przecież przypisane są *wprost* do tej jednej budowy.

    > ekipa budowlana bezpośrenio

    ...też.

    > W świetle powyższego koszt wytworzenia jest więc wyższy niż wartość
    > materiałów.

    IMO tak.

    > Kolejny sprawa dochodzi.
    > Powiedzmy, że księguję producję w toku czyli tworzę sobie w Subiekcie,
    > którego używam komplet "budynek"

    IMHO: "budowa". "Budynek" to będzie po odbiorze budowlanym, czyli
    koszt wytworzenie budynku to koszt wytworzenia budowy plus koszt
    odbioru ;) (nie bić!!!)

    > i wrzucam do niego wszyskie materiały.
    > W remanencie na koniec roku grzecznie stoi budynek. Ael to chyba nie koniec.
    > Wydaje mi sie teraz, że koszt tego kompletu musi w jakiś sposób podnieść
    > robocizna bo to koszt wytworzenia.

    IMO tak.

    > Przez to robocizna nie byłaby kosztem do chwili sprzedaży budynku tak jak
    > materiały.
    > Tylko jak tę robociznę zapisać w księdze, żeby była ujęta w remanencie jako
    > podniesienie kosztów wytworzenia?

    Nie odniosłeś się AFAIK do mojego pytania, jak chcesz remanentować
    pustaki?
    IMO należy remanentować, posługując się tym przykładem, ŚCIANĘ, a nie
    pustaki!
    Ściślej - remanentować wypada "budowę".
    A w *jej* wartości robocizna spokojnie może już być, prawda?
    Pozycją remanentową byłaby BUDOWA, a jej *wartością* suma wartości
    materiałów, robocizny i innych nakładów.

    > Ttochę się pogmatwało.

    :)

    Mam sugestię.

    Spytaj grzecznie Maddy, czy nie zechciałaby rzucić okiem na niniejszą
    dyskusję. Adres znajdziesz w archiwum, to że podrażniona gryzie i kopie
    też ;) więc na własne ryzyko... bo nie wiadomo czy ma czas, dawno nie
    pisała; ale bardzo proszę, żeby pro publico bono jakby już to owym
    doświadczeniem (jej) poświecić na grupie, a nie sobkowato na priv :)

    pzdr, Gotfryd