    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent raz jeszce - pytanie
    Date: Wed, 02 Jan 2002 14:51:17 -0100

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Tak na "chlopski rozum", to spis z natury powinien wykazac brak towarow
    > handlowych...
    Jeżeli nie masz czego spisywać, to nie robisz spisu z natury.
    Zerowy spis to lekka przesada.
    Jeżeli w KPiP w kolumnie "materiały i towary handlowe" na koniec roku masz
    zero to nie masz z czego robić spisu z natury.
    Artykuły biurowe to nie są materiały do produkcji ani towary handlowe (no
    cyba że masz sklep papierniczy), a więc nie wpisuje sie ich do wspomnianej
    wyżej kolumny ale wlicza od razu w koszty jako inne wydatki.
    No chyba że kupujesz np. papier do drukarki na tony i połowa zakupu została
    ci w magazynie na koniec roku. Ale to już inne bajka.

    Podstawowa zasada - jeżeli przepisy nakazują nam policzyć, spisac czy
    wycenić cos czego nie posiadamy to oznacza że jesteśmy z tego obowiązku
    zwolnieni, a nie że mamy produkować niepotrzebna makulaturę z zerami.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl