  • 1. Data: 2012-02-20 16:58:35
    Temat: Robia z uczciwego przestepce - jak to jest?
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie.
    Pojawił się taki oto problem:
    Prowadziłem DG w mieście X do sierpnia 2011 roku. We wrześniu 2011 DG
    została przeniesiona do miasta Y.
    Wszystkie podatki - pit 4, pit 5, vat 7... opłacam rzetelnie i
    terminowo, co do złotóweczki - brak jakichkolwiek problemów.
    Dziś otrzymuję z US w mieście Y pismo, że w związku z zaleganiem za
    miesiące... tu wymienione razem z kwotami, w terminie do 7 dni od
    otrzymania upomnienia mam uregulować zaległą kwotę, a jak nie, to
    postępowanie egzekucyjne...
    Dodatkowo naliczyli sobie opłatę za upomnienie 8,80 zł.

    Ja się teraz pytam. Czy to normalna procedura, czy zwyczajnie jakiemuś
    nadgorliwcowi się już we łbie przewraca?

    To, że podatki płaciłem w mieście X, a nie w Y, to chyba mnie nie
    obliguje do ich ponownego zapłacenia w mieście Y...??? Czy czegoś tu nie
    rozumiem?

    Kontaktowałem się z księgową i powiedziała, że wyjaśni tą sprawę, bo
    'oni się między sobą nie porozumieli'. No dobra, ale czy ja mam być
    zastraszany i ścigany niesłusznie z powodu ichniego bałaganu? Kto za to
    odpowiada i co zrobić, żeby się ode mnie odwalili?

    Irytujące to jest...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-02-20 17:08:55
    Temat: Re: Robia z uczciwego przestepce - jak to jest?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert G wrote:

    > We wrześniu 2011 DG
    > została przeniesiona do miasta Y.

    A co to konkretnie wg Ciebie znaczy "przeniesiona"?

    > Ja się teraz pytam. Czy to normalna procedura, czy zwyczajnie jakiemuś
    > nadgorliwcowi się już we łbie przewraca?

    A poskładałeś prawidłowe NIP coś tam czy EDG
    dotyczące zmiany miejsca zamieszkania?

    > To, że podatki płaciłem w mieście X, a nie w Y, to chyba mnie nie
    > obliguje do ich ponownego zapłacenia w mieście Y...???

    Nie. Gdzieś tam masz nadpłatę. To się daje wyjaśnić.

> [...]
    > zastraszany i ścigany niesłusznie z powodu ichniego bałaganu? Kto za
    > to odpowiada i co zrobić, żeby się ode mnie odwalili?

    Jeśli jesteś pewny, że to ich bałagan, to możesz się tu wyżalić ;-)

  • 3. Data: 2012-02-20 17:18:10
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > A co to konkretnie wg Ciebie znaczy "przeniesiona"?

    Przejście całej procedury z pierdylionem papierów i kwitów oraz
    niezliczoną ilością poleconych listów i podań...
    Po prostu przeniesienie DG w pełnym tego słowa znaczeniu - najszerzej
    pojętym jak to tylko możliwe.

    > A poskładałeś prawidłowe NIP coś tam czy EDG
    > dotyczące zmiany miejsca zamieszkania?

    Jak wyżej...

    > Nie. Gdzieś tam masz nadpłatę. To się daje wyjaśnić.

    Jaką nadpłatę...? Ja płacę wszystko, co wynika ze składanych deklaracji,
    zatem żadnej nadpłaty nie mam. To 'im' nie chce się sprawdzić, czy w
    mieście X zostały podatki zapłacone - skoro okres o który się upominają
    przynależy właśnie do X...

    > Jeśli jesteś pewny, że to ich bałagan, to możesz się tu wyżalić ;-)

    No przecież nie mój...
    A że wyżalić się mogę... :-) To fajnie :-P

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-02-20 17:21:07
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 20.02.2012 18:18, Robert G pisze:

    > No przecież nie mój...
    > A że wyżalić się mogę... :-) To fajnie :-P

    Wiesz, to nie jest takie oczywiste czyj to jest bałagan. Przy jakości
    naszych przepisów, bezwładności US i mądrości niektórych urzędników to
    naprawdę nie jest takie oczywiste.

    Tomek

  • 5. Data: 2012-02-20 17:39:31
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik tomek napisał:

    > Wiesz, to nie jest takie oczywiste czyj to jest bałagan. Przy jakości
    > naszych przepisów, bezwładności US i mądrości niektórych urzędników to
    > naprawdę nie jest takie oczywiste.

    No może i tak..., ale w końcu ja nie jestem odpowiedzialny za to, że oni
    nie wiedzą, że ja podatki zapłaciłem, a otrzymałem pismo utrzymane w
    takim tonie, jakbym zalegał z kwotą wielocyfrową z bezwzględnym nakazem
    zapłaty z podanym numerem rachunku i groźbą, że jak nie to egzekucja...

    No przecież nie można mieć innego wrażenia jak to, że to ich bałagan, bo
    u mnie wszystko gra.

    Oni zawsze tak... z góry jadą po Kowalskim? Zamiast po prostu sobie
    jakoś to wyjaśnić, a w ostateczności dopytać mnie, czy księgową...

    Ja chyba nie mam obowiązku informowania mojego nowego US, że w starym
    zapłaciłem wszelkie podatki... Czy jest do tego jakaś osobna procedura,
    ale ani ja, ani księgowa o tym nie wie...???

    No ręce opadają.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 6. Data: 2012-02-20 17:50:21
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Robert G w <news:jhu0gm$oov$1@inews.gazeta.pl>:

    > Ja chyba nie mam obowiązku informowania mojego nowego US, że w starym
    > zapłaciłem wszelkie podatki... Czy jest do tego jakaś osobna procedura,
    > ale ani ja, ani księgowa o tym nie wie...???

    Pokażesz to pismo z US i wcześniejsze o "przeniesieniu"?

  • 7. Data: 2012-02-20 17:56:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert G wrote:

    > No przecież nie mój...
    > A że wyżalić się mogę... :-) To fajnie :-P

    Jak uważasz, że masz wszystko w związku z tymi zmianami
    w porządku, to napisz pisemko,
    że nie ma podstaw prawnych do takich żądań/zaległości itp i skieruj ich na
    drzewo.
    Ale ja podejrzewam, że pewne przepisy dotyczące zasad ewidencji podatników
    i płatników oraz zasady dotyczące "jednego okienka" się nie zgrały.
    Tzn wszyscy mają porządek, ale podatnik
    będzie najbardziej zainteresowany, żeby to wyjaśnić :-)

  • 8. Data: 2012-02-20 18:00:44
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 'Tom N' napisał:
    > Pokażesz to pismo z US i wcześniejsze o "przeniesieniu"?

    Ale jakie pismo o przeniesieniu? Toż to cały stos formularzy - jakiś NIP
    ileś, jakiś vat ileś, jakieś tam inne druki, których symboli nawet nie
    pamiętam... Co ja mam jeszcze pokazywać?

    Toż oni o mnie więcej wiedzą niż ja sam, a tu nie mogą prostej rzeczy
    się doszukać i straszą egzekucją jak nie zapłacę tego, co sobie tam
    ubzdurali, mimo że już ten podatek został dawno zapłacony...

    No jaja jak berety. Czy w tym kraju naprawdę aż tak trzeba komplikować
    oczywiste i jasne sprawy? No, ale cóż... skoro wśród Was panuje
    niezrozumienie dla sytuacji, to cóż tu mówić o urzędasach???

    Trudne czasy nastały ;-(... No nic, jakoś żyć trzeba. Ale to jest istny
    dom wariatów.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2012-02-20 18:05:20
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:
    > Tzn wszyscy mają porządek, ale podatnik
    > będzie najbardziej zainteresowany, żeby to wyjaśnić :-)

    O to chodzi...

    Ich porządek wygląda tak, że każdy swoją d. chroni, a podatnik jest bez
    powodu i przez ichnią całkowitą indolencję zastraszany. No weź teraz nie
    zareaguj na takie idiotyczne pismo...

    Komornika na człowieka naślą i obciążą jeszcze dodatkowymi kosztami. A
    co ja winien jestem, że ich komputery nie działają jak należy...? Mój
    działa, ale ich to nie obchodzi - mam zapłacić, a jak nie chcę, bo
    uważam, że niesłusznie, to ja mam się za nimi uganiać.

    Nie podoba mi się to Panowie... nie podoba.
    8-P

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-02-20 18:11:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert G wrote:

    > Ale jakie pismo o przeniesieniu? Toż to cały stos formularzy - jakiś
    > NIP ileś, jakiś vat ileś, jakieś tam inne druki, których symboli
    > nawet nie pamiętam...

    A jaki masz obecny adres miejsca
    wykonywania w CEIDG? Właściwy?