  • 1. Data: 2007-01-05 01:25:40
    Temat: Rodzice bez NIP chcą sprzedać mieszkanie i oddać dzieciom dom
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Moi rodzice nie mają NIPów. Tata pracował w PRL ostatni raz, potem wyjechal za
    granice i tam juz zostal. Mama nigdy nie pracowala w PRL czy RP. Od ponad 3 lat
    tez za granica. Nigdy nie aplikowali po NIP, bo nie byl im potrzebny.

    Maja dom, za ktory placa podatek od nieruchomosci i dzialek, a w polu o nr NIP
    wpisywano *nie nadano*. W RP sa rolnikami i placa KRUS, chociaz nie maja zadnego
    dochodu, nic nie gospodarza, a pracuja legalnie w USA.

    Chca sprzedac mieszkanie i wziac pieniadze. Czy musza placic jakis podatek? czy
    bedzie potrzebny NIP? Rodzice nie rozliczaja sie z podatkow w Polsce, bo wcale
    tutaj nie przebywali od ponad 3 lat, a jak wczesniej byli, to na gora 2 tygodnie
    w roku. Zameldowani sa dalej, bo wymeldowac sie nie moga, w swieta urzedy
    nieczynne, a korespondencyjnie nie da sie.

    Czy skladajac wniosek o NIP US moze zainteresowac sie moimi rodzicami dlaczego
    prawie 50 letni ludzie nie maja NIP i blizej przyjrza sie ich kontom bankowym i
    wogole zaczna zadawac pytania o prace i dochody?

    Dom chca przepisac na swoje dzieci, czyli na mnie i siostre. Oboje nie pracujemy
    , mamy NIPy. Teraz podobno nie trzeba placic podatku od darowizny bliskiej
    rodzinie, wiec dlatego czekamy.

    Czy pieniadze ze sprzedazy mieszkania moga byc wplacone na moje konto i czy US
    mzoe miec do mnie pretensje skad taka gotowka sie na moim koncie znalazla? Ja
    oczywiscie potem chce je wyplacic i potem juz slad sie po tej gotowce rozmyje
    dla organow podatkowych (czytaj: zniknie za granice w postaci zielonych dolarkow).

  • 2. Data: 2007-01-05 09:06:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, kjvirtual wrote:

> [...]
    >
    > Maja dom, za ktory placa podatek od nieruchomosci i dzialek, a w polu o nr NIP

    Hm... mi wychodzi niespójność: NIP im *był* potrzebny, tylko nie
    dopełnili obowiązku rejestracyjnego.
    Grupowicze, dobrze myślę?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-05 10:11:40
    Od: k...@g...com

    > Hm... mi wychodzi niespójność: NIP im *był* potrzebny, tylko nie
    > dopełnili obowiązku rejestracyjnego.
    > Grupowicze, dobrze myślę?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Baby z US robily wielkie oczy i chciali zawsze na NIP3 pieczatke od pracodawcy i
    nie chcieli wydac NIP. Zadne tlumaczenia matolom nie pomagaly....

  • 4. Data: 2007-01-05 10:28:53
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    k...@g...com napisał(a):

    > Baby z US robily wielkie oczy i chciali zawsze na NIP3 pieczatke od pracodawcy i
    > nie chcieli wydac NIP. Zadne tlumaczenia matolom nie pomagaly....

    Teraz też nie chcą wydawać - albo pracujesz albo DG - inni się nie liczą.

    Jano

  • 5. Data: 2007-01-05 10:30:26
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701051004190.2840@athlon64...

    > Hm... mi wychodzi niespójność: NIP im *był* potrzebny, tylko nie
    > dopełnili obowiązku rejestracyjnego.
    > Grupowicze, dobrze myślę?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Mam znajomego ktory tez jest bez NIP-u - marynarz, nie otrzymywal dochodow w
    PL, z podatkow zawsze rozliczali go armatorzy nie bylo problemow z podwojnym
    opodatkowaniem - w Polsce podatkow placic nie musial - nie mial NIP.
    Kupil z zona dom i US od razu zainteresowal sie skad mial srodki. Zona
    wziela wyciagi z banku (polskiego), kilka starych kontraktow i poszla
    wyjasniac. Problemow nie bylo, wyliczyli im ze mieli dochod i ze nie sa
    szara strefa, on NIP nadal nie ma :-)
    Osobiscie spotykam sie z nadaniem NIP przy koniecznosci pierwszego
    rozliczenia sie z podatkow, tutaj takich podatkow chyba nie bedzie (zalezy
    jaka wartosc darowizny) wiec moze obejdzie sie bez NIP?

    pozdrawiam
    Iwona

  • 6. Data: 2007-01-05 10:37:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.01.2007 Jano <k...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Teraz też nie chcą wydawać - albo pracujesz albo DG - inni się nie liczą.

    Nie ma to poparcia w przepisach.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 7. Data: 2007-01-05 10:46:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, k...@g...com wrote:

    > Baby z US robily wielkie oczy i chciali zawsze na NIP3 pieczatke od pracodawcy
    > i nie chcieli wydac NIP. Zadne tlumaczenia matolom nie pomagaly....

    Niedawno był wątek na ten temat :)
    To że komuś (w US) się w głowie nie mieści że ktoś płaci podatek inny niż
    z tytułu przychodów o pracę i umów osobistych, nie znaczy że ten ktoś
    odważy się PISEMNIE odmówić NIP przy prawidłowym uzasadnieniu - i nie
    chodzi o "posłanie poleconym" ale o zażądanie postępowanie zgodnego
    z KPA.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-13 16:46:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 05 Jan 2007 11:28:53 +0100, Jano <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Teraz też nie chcą wydawać - albo pracujesz albo DG - inni się nie liczą.
    W Szczecinie chyba w dalszym ciagu wydaja nie pytajac o zadne
    pieczatki, prace, dg.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2007-01-13 21:40:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jan 2007, WAM wrote:

    > W Szczecinie chyba w dalszym ciagu wydaja nie pytajac o zadne
    > pieczatki, prace, dg.

    Pewnie wiedzą :)
    Ale może jakiś podatnik ich utemperował ;)
    Z tym zjawiskiem nie walczy się krzykiem... pismo, wniosek,
    zażalenie "...i uprzejmie proszę o wyjaśnienie..."

    pzdr, Gotfryd