    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie ulgi z żoną
    Date: Mon, 17 Mar 2003 12:21:53 +0100

    "Sławek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b5433f$o8c$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Korzystam z ulgi mieszkaniowej (starej)
    > W tym roku zawarłem związek małżeński
    > Nie mogę się rozliczyć wspólnie z żoną - to wiem
    >
    > Czy żona może korzystać z mojej ulgi mieszkaniowej już w tym roku (nie
    > korzystała do tej pory)
    > Jak to się robi praktycznie?
    > Czy ona też dołącza pit D?

    Zacznę od końca.

    1. Limit ulgi jest wspólny dla małżonków
    2. Składalibyście(?) 1 pit-d i na końcu w polach 104 i 105 piszecie w jak
    dzielicie tą ulgę pomiędzy siebie.
    3. w pit-37 w polu 40 zaznaczacie do którego zeznania jest dołączony pit-d.

    Teraz problem.
    Na jakiej podstawie żona odliczy ulgę?
    Faktury są na ciebie. Mieszkanie kupiłeś przed ślubem na siebie (zapewne).
    Teraz ulgi już nie ma, więc na jakiej podstawie żona rozpocznie odliczanie i
    to na starych zasadach

    To by się dało zrobić, ale przy rozliczaniu wspólnym, czyli dopiero za rok.
    ... a za rok pewnie rozliczania wspólnego już nie będzie..., czyli niewiele
    się nacieszycie, chyba, że zostawią wspólne rozliczanie małżeństw.