    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie wspólne a rozliczenie w księgach
    Date: Thu, 9 May 2002 06:14:57 +0200

    Użytkownik Arjos <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...76.33.
    129...

    > Maz prowadzi DG - ksiegi handlowe , zona na etacie
    > w bilansie firmy meza podatek do zaplaty na koniec roku wychodzi
    > powiedzmy 1000.
    > Robimy PIT 36 wspolnie i wychodzi np 500 do zaplaty.
    >
    > problem : jak zaksiegowac u meza zaplate podatku ?

    Podatek do zaplacenia na koniec roku na podst. PIT (w koncu Personal) jest
    podatkiem od osob fizycznych, a nie od osob prawnych, wiec w ogole nie pow
    inien przechodzic przez ksiegowosc firmy meza, jesli jest np. udzialowcem
    sp. z o.o. Jest zas ma zwykla DG i KH wynika tylko z wysokich obrotow, to:

    Jesli chodzi o pieniazki: powinien zostac zaplacony z prywatnego konta mez
    a/zony, wiec nie ma ruchu na r-ku bankowym firmy.

    Jesli o zobowiazania z tyt. podatkow - jw. - podatek PIT nie obciaza przec
    iez dzialalnosci gosp., tylko personalnie podatnika (w tym przypadku obu m
    alzonkow).

    Zastrzegam sie, ze to tylko moja prywatna opinia - od dluzszego czasu nie
    zajmowalem sie na biezaco ksiegowoscia.

    --
    pozdrawiam,

    glos