    From: a...@p...onet.pl (Arjos)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie wspólne a rozliczenie w księgach
    Date: Sat, 11 May 2002 11:55:51 +0000 (UTC)

    Dn 11 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >---------
    >Zgadza się, że "stoi" - ale już dawno wyjaśniano, że podatek dochodowy
    >wykazuje się tylko w przypadku osób prawnych.
    >
    >Po nowelizacji UoR nie ma już żadnych wątpliwości, że podatku
    >dochodowego w przypadku osób fizycznych nie wykazuje się jako obciążenia
    >wyniku brutto - zajrzyj do art. 42 ust. 1 pkt 4.
    >--------------
    >----------
    >Nie księguje się na kontach 871 i 229.
    >Zapłatę osobistego podatku (w tym zaliczek w trakcie roku) księgujesz:
    >Wn Rozrachunki z właścicielem/ MA Rachunek bankowy

> [...]
    Zajrzalem:

    "Art. 42. 1. W jednostkach innych niż banki i zakłady ubezpieczeń na wynik
    finansowy netto składają się:

    1) wynik działalności operacyjnej, w tym z tytułu pozostałych przychodów i
    kosztów operacyjnych,

    2) wynik operacji finansowych,

    3) wynik operacji nadzwyczajnych,

    4) obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego z tytułu podatku dochodowego,
    którego podatnikiem jest jednostka, i płatności z nim zrównanych, na
    podstawie odrębnych przepisów."

    Dla mnie z tego nic takiego nie wynika

    Z calym szacunkiem..

    --