    From: a...@p...onet.pl (Arjos)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie wspólne a rozliczenie w księgach
    Date: Sat, 11 May 2002 12:43:56 +0000 (UTC)

    >dochodowego,

    >----------
    >No właśnie - z tytułu podatku dochodowego, którego PODATNIKIEM jest
    >jednostka.
    >
    >Zajrzyj do definicji jednostki - art. 3 ust. 1 pkt 1 UoR.
    >Osoba fizyczna prowadząca DG nie jest jednostką w rozumieniu UoR
    >
    >Orka

    Momencik, a pkt 2 juz nie obowiazuje ?

    "Art. 3. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    1) jednostce - rozumie się przez to podmioty i osoby określone w art. 2
    ust. 1, "

    " Art. 2. 1. Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej ustawą, stosuje
    się do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej:

    1) spółek handlowych (osobowych i kapitałowych, w tym również w
    organizacji) oraz spółek cywilnych, z zastrzeżeniem pkt 2, a także innych
    osób prawnych, z wyjątkiem Skarbu Państwa i Narodowego Banku Polskiego,

    2) osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób
    fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody netto ze
    sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za poprzedni rok
    obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie polskiej 800 000 EURO,

    ..."

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...