  • 1. Data: 2003-10-31 13:12:25
    Temat: Rozpoczęcie działalności-VAT a kasy fiskalne.
    Od: "Leonardo" <l...@W...pl>

    Mam pytanie rozpoczynam działalność handlową detaliczną jestem zwolniony z VAT
    do kwoty 40 900, kwoty tej nie przekraczam.Jestem na ryczałcie. W takim
    przykładzie co z kasami. Kiedy się je wprowadza.O ile się orientuję to po
    przekroczeniu kwoty 20 000 trzeba zacząć rejestrację obrotu przez kasy, i po
    przekroczeniu 40 900 wchodzę na VAT. Czy dobrze rozumię przepisy?Pomóżcie.
    A co gdybym był na karcie?

  • 2. Data: 2003-10-31 14:45:57
    Temat: Re: Rozpoczęcie działalności-VAT a kasy fiskalne.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Leonardo" <l...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:5eb8.00000231.3fa25fb9@newsgate.onet.pl...
    > Mam pytanie rozpoczynam działalność handlową detaliczną jestem zwolniony z
    VAT
    > do kwoty 40 900, kwoty tej nie przekraczam.

    ... rozpoczynam działalność handlową .... jeżeli to robisz w bieżącym
    miesiącu, to nie bedzie 40900 - sprawdz posty - kilka dni temu bylo trochę
    na ten temat.

    >Jestem na ryczałcie. W takim
    > przykładzie co z kasami. Kiedy się je wprowadza.O ile się orientuję to po
    > przekroczeniu kwoty 20 000 trzeba zacząć rejestrację obrotu przez kasy.

    Tak. Z ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej jestes zwolniony DO DNIA
    PRZEKROCZENIA 20.000 zł obrotów.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2003-10-31 17:24:03
    Od: l...@b...pl

> [...]

    > Łukasz Kaliński
    >

    > Posty wcześniejsze czytałem i z kwotą 40 900 się zgadzam napisałem tylko w
    zapytaniu po to, że o tym wiem tylko jakoś niezręcznie.Mi się bardziej
    rozchodziło o drugą część pytania. O tę kwotę 20 000 czy dobrze zrozumiałem
    przepisy odnośnie kasy. Wkurzam się bo co z tego zwolnienia jak i tak muszę
    kupić kasę fiskalną nawet jeżeli nie płacę jeszcze VATu. Dziękuję wszystkim.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-10-31 17:37:24
    Od: "Leonardo" <l...@W...pl>

> [...]
    > kupić kasę fiskalną nawet jeżeli nie płacę jeszcze VATu. Dziękuję wszystkim.

    Wracam jeszcze do tego tematu dlaczego? Bo w dyskusjach odnośnie zwolnienia
    pojawia się tylko ta magiczna kwota 40 900zł. I tylko o niej słyszałem jak i
    moi znajomi. Natomiast umykała kwota 20 000 jeżeli rozchodzi się o
    ewidencjonowanie obrotu za pomocą kasy. Wydatek kasy dla kogos kto z racji
    małych obrotów (40 900) jest obciążeniem .Dlatego w tych dyskusjach
    wcześniejszych brakowało mi odpowiedzi na to pytanie, które wszystkim umykało.
    Ktoś kto sugerował się tylko tą kwotą (40 900), może póżniej być niemile
    rozczarowany w spotkaniu z US. Z moich obserwacji i rozmów wynika, że może to
    spotkać wiele osób. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-10-31 18:23:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Leonardo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > rozchodziło o drugą część pytania. O tę kwotę 20 000 czy dobrze zrozumiałem

    A bo tu sprawa jest bardziej skomplikowana: dotyczy *wyłącznie*
    dochodów "z działalnoœci, o której mowa w art. 29 ust.1" :),
    i do tego jeszcze z pewnymi *możliwymi* wyłączeniami.

    Znaczy: do "wywalenie ze zwolnienia" liczy się *cały obrót*,
    zakładam że wiesz iż czasem jeszcze ze współczynnikiem
    sięgającym 30 (trzydzieści razy, trzy tysiące procent :))
    tak że ze wszelkimi "konsultacjami" trzeba ostrożnie :],
    zaś do kasy - *tylko* obrót "z fizycznymi" :), do tego w rozp.
    są wyłączenia że *niekiedy* można się nie załapać na kasę
    *mimo* przekroczenia 20kzł.

    Zrezygnowałem z cytowania, bo teksty są długaśne.
    Szukaj:
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002 r.
    w sprawie kas rejestrujšcych.
    ...i nie dam głowy czy nie było "poprawek" (pewnie były,
    choćby z powodu taksówkarzy :)).

    [...]
    >+ małych obrotów (40 900) jest obciążeniem .Dlatego w tych dyskusjach
    >+ wcześniejszych brakowało mi odpowiedzi na to pytanie, które wszystkim umykało.

    O nie. Kwestia zwolnienia z VAT a "podpadania pod kasę" to
    są dwie *różne* kwestie !
    Całkiem sporo "dużych" firm nie ma kas.... Milionowy obrót
    wcale nie jest powodem do kupowania kasy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez KFisk :))

  • 6. Data: 2003-10-31 18:40:27
    Od: "Leonardo" <l...@W...pl>

> [...]
    > wcale nie jest powodem do kupowania kasy :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez KFisk :))
    Właśnie o takie wyjaśnienia mi chodzi będę kopał te rozporządzenia aby dojść do
    sedna sprawy, bo też mam wrażenie, że było pełno poprawek i się już gubię.Coś
    mi tu umyka. Właśnie interesuje mnie kwestia kasy a zwolnienie z VAT.Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-10-31 18:55:04
    Od: "Leonardo" <l...@W...pl>

> [...]

    > sedna sprawy, bo też mam wrażenie, że było pełno poprawek i się już gubię.Coś
    > mi tu umyka. Właśnie interesuje mnie kwestia kasy a zwolnienie z

    Dotarłem do tego rozporządzenia w internecie na razie do jego orginalnej
    wersji. Bardzo duzo wyłączeń. Ciekawa lektura. Uległo ono licznym zmianom.
    Muszę dotrzeć do ujednoliconej wersji. Nasze przepisy to ciekawa
    łamigłówka.Może ktoś wyłapie tę wersję ujednoliconą. Ja szukam. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-10-31 22:56:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ sedna sprawy, bo też mam wrażenie, że było pełno poprawek i się już gubię.

    Na początek kwestia podstawowa: jaka część twojej DG to jest/ma być
    świadczenie usług i sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym DG ?
    Bo *reszcie podmiotów* wystawiając faktury - nie musisz ich
    przepuszczać przez kasę !
    Nawet jakbyś ją miał.
    I do limitu (limitu "kasy" !) się ten obrót nie liczy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-10-31 23:02:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ wersji. Bardzo duzo wyłączeń. Ciekawa lektura. Uległo ono licznym zmianom.
    >+ Muszę dotrzeć do ujednoliconej wersji.

    Prawdopodobnie nie ma.
    Sprawdź na isip.sejm.gov.pl - jeśli tam szukałeś, to mając
    otwartą stronę "po szukaniu" masz linki do aktów powiązanych
    we wszystkie strony.
    Ale nie spodziewam się żeby ktoś to rozp. ujednolicał: i tak
    pewnie "na nowy rok" dostaniemy nowe :]
    A zmiany to *raczej* będą drobne - właśnie w stylu "przesuwa
    się termin końca zwolnienia z par.XYZ [po polsku: "usługom
    taksówkowym" :)] na dzień..." i tak kilka razy :)
    Oczywiście przykrej *akurat dla ciebie* niespodzianki wykluczyć
    się nie da :(

    >+ Nasze przepisy to ciekawa łamigłówka.

    Ustawę o VAT czytałeś ?
    Mi się podoba potrójne wyłączenie... (nie podlega pod
    art.X.Y wyłączający zwolnienie z VAT :>) - gdzieś tam jest
    taki numer :] !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-11-06 12:28:05
    Od: l...@b...pl

> [...]
    > przepuszczać przez kasę !
    > Nawet jakbyś ją miał.
    > I do limitu (limitu "kasy" !) się ten obrót nie liczy...

    Dziękuję za odpowiedz. Zajmę się tym. Obecnie nie mam działalności, miałem
    przerwę, będę ją zakładał, dlatego się tym interesuję. Pozdrawiam.