    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt a PKWiU - kto to sprawdza?
    Date: Mon, 25 Aug 2008 09:24:55 +0200
    Sender: g...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Sheen napisał:

    > Chodzi o to, że chciałbym się rozliczać ryczałtem, wg stawki 8,5%, która
    > dotyczy m.in. usług. Przeglądałem PKWiU i znalazłem punkt "Usługi
    > pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane" (co jest zgodne z prawdą, bo
    > świadczę usługi, które nie są wymienione w innym punkcie PKWiU).
    >
    > Dodam jeszcze, że w zasadzie jestem "samozatrudniony", czyli de facto
    > moje przychody pochodzą od jednego podmiotu. Ale to nie ma raczej
    > znaczenia dla pytania, które zadałem.

    W świetle poz.18 załącznika z wykazem usług, któych świadczenie wyłącza
    podatnika z opodatkowania ryczałtem
    74.5 "Usługi rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu oraz usługi
    świadczone przez jednoosobowe podmioty gospodarcze prowadzące
    działalność gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego podmiotu"
    nie byłabym przekonana co do braku znaczenia