  • Data: 2007-10-25 07:13:55
    Temat: Re: Ryczałt, ryczałt, ryczałt raz jeszcze...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Oct 2007, Efreet wrote:

    > Nie nie nie...ja mowilem, ze z cywilna to juz w ogole nie wiem, o co chodzi, bo
    > jej nie przerabialem nigdy...
    > w czym ona jest lepsza/gorsza od DG ?? :PPP

    W solidarnej odpowiedzialności.
    Tłumaczę po polsku: wspólnik namiesza, ty spłacasz :P
    Z p. widzenia kontrahenta to oczywiście duży plus.

    > czy moge miec dwie ? jedna taka, druga taka ??

    Tak, każdą w innym zestawie osobowym.
    Dodatkowo jest to metoda na zwiększenie "limitów VAT" do zwolnienia.
    Z zastrzeżeniem że pewnie US doszuka się "podmiotów powiązanych", ale to
    już szczegół!

    > generalnie to mam inny problem - mam klientow VATowych i nieVatowych...i
    > przydalyby mi sie dwa twory, zebym mogl i VAT odliczyc, i go nie placic od
    > uslug ;) jesli dobrze rozumiem, platnikiem jest osoba,

    Wskaż podstawę prawną ;)
    Albo lepiej przeczytaj w końcu definicje z ustawy VAT? hm... szybciej
    będzie ;)
    Masz pod nos:
    +++
    Art. 15
    1. Podatnikami sš osoby prawne, jednostki organizacyjne
    niemajšce osobowoœci prawnej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    oraz osoby fizyczne, wykonujšce samodzielnie
    działalnoœć gospodarczš, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel
    lub rezultat takiej działalnoœci.
    ---

    > wiec drugim tworem
    > musialoby byc cos z osbowoscia prawna ? dobrze kombinuje ?? (jesli gadam
    > glupoty, podkreslam, ze jestem lajkonikiem).

    "nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności"!
    Po prawdzie w ramach "odpowiedzialności na newsach" co najwyżej możemy na
    pręga Ci posta sforwardować, ale zawsze ;)

    pzdr, Gotfryd