    From: "Jacek" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SC i prywatny samochod
    Date: Mon, 14 Jul 2003 17:55:30 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@81.15.148.50

    Bartek Golenko zauroczony wypowiedzią napisał(a):
    > Na mnie jako przedsiebiorce (czyli moj NIP, moj adres domowy i inne dane
    > ze zgloszenia dzialanosci) czy na spolke ?
    > O koniecznosci prowadzenia kilometrowki oczywiscie wiem.

    A ja znalazłem to

    "Korzystanie przez spółkę cywilną z samochodu osobowego będącego własnością
    jednego ze wspólników dla celów prowadzenia w tej spółce działalności
    gospodarczej nie powoduje powstania przychodu spółki. Ma ona natomiast prawo
    zaliczać w koszty wydatki, pod warunkiem że dla takiego pojazdu prowadzona
    jest ewidencja przebiegu i gromadzone są faktury. Warunkiem zaliczenia
    przez spółkę cywilną w koszty wydatków na używanie przez wspólników
    prywatnych samochodów osobowych dla potrzeb firmy jest prowadzenie ewidencji
    przebiegu dla każdego z tych pojazdów z osobna (art. 23 ust. 5 updf) i
    gromadzenie faktur wystawionych na spółkę. W fakturach musi figurować
    spółka. Inaczej nie będzie możliwe odliczenie VAT naliczonego, wykazanego w
    takim dokumencie. Prawo to przysługuje bowiem podatnikowi VAT, a jest nim w
    tym wypadku spółka cywilna, nie wspólnik."

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!