  • 1. Data: 2005-12-09 20:11:52
    Temat: SKARBOWKA
    Od: "YELLOW" <h...@w...pl>

    Witam!

    Sytuacja z zycia wzieta:
    Kupilem w Niemczech auto - BMW 740 z roku 2000 zaplacilem za nie 11300 Euro.
    Rachunek do celnego przedstawilem na kwote 50 Euro czyli 200 zl.
    Oplacilem akcyze, skarbowkei auto zarejestrowalem.
    Wszystko przebieglo OK!
    Ale...
    Minal tydzien i auto sprzedalem (zarejestrowane) za kwote 50000 zl.
    Na umowie z Polakiem wpisalem 2500 zl (tak dwa i pol),
    gosciu oplacil PCC i wszystko niby gra, bo jest ciaglosc,tzn. Ja kupilem za
    200 zl , koszta rejestracji to 1500 zl, ubezpieczenie i jakies wymiany razem
    daja sume
    2200 zl. Tyle wydalem a sprzedalem za 2500 wiec zarobilem 300 zl, ale
    co sie dzisiaj dowiedzialem...
    w urzedzie skarbowym nie ma czegos takiego jak kwota na umowie, jezeli
    sprzedalem auto za 2500 zl - to ich to nie interesuje bo wedlug nich auto ma
    wartosc 70000 i to za tyle oni to wyceniaja i chca bym zaplacil teraz
    podatek:
    dokladnie 70000 /wartosc auta/- 2500 /koszta/ = 67500 .
    Tyle wedlug US zarobilem i z tego 19% ... itd.

    Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    Moze da sie to ominac ?

    Pozdr.

    Ale..

  • 2. Data: 2005-12-09 20:17:50
    Temat: Re: SKARBOWKA
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "YELLOW" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    > na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    > Moze da sie to ominac ?

    Ćwiczyłam ten sam temat w US i pani powiedziała cytyuję"wszyscy ciulają"nie
    ukrywam,że troszke mnie to zaskoczyło ( stwierdzenie urzędnika a nie
    fakt:)zasada jest taka,jeśli jest niewielka różnica między ceną na umowie a
    rynkową to protokól uszkodzenia powinien przejść ,ale w takiej rozbieżności
    nie odważyłabym sie go podkładać;)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-12-09 20:34:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    YELLOW napisał(a):
    > Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    > na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    > Moze da sie to ominac ?
    Jasne. Zostań dealerem samochodów i rozdawaj je za darmo (taka
    promocja). Nie będziesz musiał płacić podatków. Ech.

    Maciek

  • 4. Data: 2005-12-09 20:41:54
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "YELLOW" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!

    {...}

    > Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    > na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    > Moze da sie to ominac ?
    >
    > Pozdr.

    a nie bylo przypadkiem wyroku ETS, ktory stwierdzil, ze zaden urzad
    nie moze przyczepic sie do wartosci transakcji, jezeli wszystko jest zawarte
    zgodnie z prawem (umowa, podatki, etc).
    ten wyrok chyba dotyczyl kupowania samochodow za granica i wpisywania na
    deklaracjach celnych niskich kwot 1 Eur, 1 zl,
    ale na to byly umowy / faktury i wg ETS wszystko jest ok.

    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2005-12-09 21:31:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > deklaracjach celnych niskich kwot 1 Eur, 1 zl,
    > ale na to byly umowy / faktury i wg ETS wszystko jest ok.

    Tyle że tu mowa o samochodzie sprzedanym w Polsce.
    I od tej transakcji należy się PCC od wartości auta.

    Natomiast gość pisze że chcą od niego dochodowego - czy aby na pewno?
    Bo to już drugi podatek który mu grozi...

  • 6. Data: 2005-12-09 21:40:31
    Od: "YELLOW" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino"
    > Natomiast gość pisze że chcą od niego dochodowego - czy aby na pewno?
    > Bo to już drugi podatek który mu grozi...

    Tak - mowa o 19% z kwoty wyliczonej nie z roznicy wynikajacej z umow,a
    z roznicy wynikajacej z umowy zakupu a Tabeli Wartosci

    Jezeli jest ciaglosc:
    kupilem za 200, doszly mi koszta i inne razem=2000 i sprzedalem za 2500 tzn.
    ze
    zarobilem 300 zl, to jakim cudem
    wyliczaja mi kwote 50000 (wartosc auta) - 2200 (koszta) = 48800 i z tego 19%
    Skoro ja zarobilem 300 zl, a nie 48800 ???

    Pozdr.

  • 7. Data: 2005-12-09 21:44:59
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle że tu mowa o samochodzie sprzedanym w Polsce.
    > I od tej transakcji należy się PCC od wartości auta.
    >
    > Natomiast gość pisze że chcą od niego dochodowego - czy aby na pewno?
    > Bo to już drugi podatek który mu grozi...

    ale nie ma znaczenia gdzie transakcja zostala dokonana, tzn. byleby tylko na
    terytorium UE.
    Prawo wspolnotowe jest przed prawem krajowym i w razie konlifktu, prawo
    unijne jest wazniejsze (np. sprawa VAT i VI dyrektywy)

    pzdr
    pit

  • 8. Data: 2005-12-09 22:10:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > ale nie ma znaczenia gdzie transakcja zostala dokonana, tzn. byleby tylko
    > na terytorium UE.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Skoro PCC jest od wartości a nie od kwoty na umowie...

    A jak z dochdowym to się nie wypowiadam.

  • 9. Data: 2005-12-10 00:10:21
    Od: "SG" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "YELLOW" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Sytuacja z zycia wzieta:
    > Kupilem w Niemczech auto - BMW 740 z roku 2000 zaplacilem za nie 11300 Euro.

    [ciach]

    > Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    > na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    > Moze da sie to ominac ?

    Hmm, trzeba było myśleć PRZED sprzedażą. Teraz to już jest chyba musztarda po
    obiedzie

    Z tego co słyszałem to auta sprowadza się już na klienta, i od razu na niego
    rejestruje,
    a pieniążki lecą po stole. Bez żadnych PCC, itp. Sam chcialem jakiś czas temu kupić
    auto od takiego jak ty mini-importera i tak mi zaproponowano. Ale się nie
    zdecydowałem.

    Możesz jeszcze kombinowac tak: Podpisujesz z gościem umowę pożyczki na kwotę
    równowartosci auta z teminem oddania za 6 m-cy i jakimiś śmiesznymi odsetkami (typu
    1%)
    bo od odsetek zapłacisz Belkowe. Ty pożyczasz pieniądze od gościa, a on w zastaw
    bierze
    twój samochódm, z prawem do używania. Umowę rejestrujesz w skarbowym, płacisz PCC
    2% od kwoty pożyczki. Za pół roku tym mu nie oddajesz pieniędzy, w związku z tym
    własność samochodu przechodzi na gościa.

    Nie wim czy to zadziała i gdzie jeszcze moga być kruczki

    Pozdrawiam,
    Sławek

  • 10. Data: 2005-12-12 10:36:05
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 gru o godzinie 22:40, na pl.soc.prawo.podatki, YELLOW napisał(a):

    > Jezeli jest ciaglosc:
    > kupilem za 200, doszly mi koszta i inne razem=2000 i sprzedalem za 2500 tzn.
    > ze
    > zarobilem 300 zl,

    :D

    > to jakim cudem wyliczaja mi kwote 50000 (wartosc auta)

    W pierwszym poście pisałeś o wartości auta ustalonej na 70tys - skąd więc
    teraz 50tys? :)

    > - 2200 (koszta) = 48800 i z tego 19%
    > Skoro ja zarobilem 300 zl, a nie 48800 ???

    Daj spokój z takimi bredniami. Zarobiłeś zupełnie inną kasę niż tutaj
    wskazujesz.

    --
    Herbi
    12-12-2005 11:36:03