  • 1. Data: 2005-12-09 13:41:24
    Temat: Grudniowe składki ZUS
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    Czołem!
    Czy dobrze mi się wydaje, że grudniowe składki ZUS za pracowników trzeba
    zapłacić w grudniu, żeby móc je jeszcze w tym roku odliczyć? Bo z
    okołostyczniowych (znaczy z początku 2005) dyskusji wychodzi mi, że
    właśnie tak...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 2. Data: 2005-12-09 15:01:53
    Temat: Re: Grudniowe składki ZUS
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 09-12-2005 14:41, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:
> [...]
    > zapłacić w grudniu, żeby móc je jeszcze w tym roku odliczyć? Bo z
    > okołostyczniowych (znaczy z początku 2005) dyskusji wychodzi mi, że

    mnie też, ale..!
    ostatnio usłyszałam, że ktos gdzieś zinterpretował (ale jeszcze nie
    szukałam tego, na razie przyjęłam to powiedzmy jako iskierkę;D), że
    jeżeli składki i wynagrodzenia za misiąc grudzień zostaną zapłacone do
    dnia złożenia zeznania ( przy czym mowa była o księgach handlowych - za
    cholerę nie bardzo wiem, dlaczego miałoby dotyczyć to podziału na księgi
    nie fizycznych bądź prawnych), to mimo zapłacenia ich w roku nastepnym,
    ale przypisanych do przychodu roku 2005, będę kosztem tego właśnie roku.
    Z punktu odrębnego zaliczania do kosztów od strony bilansowej i innego
    od strony podatkowej-podoba mi sie ten pomysł. Z punktu tego co na ten
    rok wymyślono - nie widze podstaw na razie

  • 3. Data: 2005-12-11 13:34:43
    Temat: Re: Grudniowe sk?adki ZUS
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> wrote:
    > Czo?em!
    > Czy dobrze mi si? wydaje, ?e grudniowe sk?adki ZUS za pracownik?w trzeba
    > zap?aci? w grudniu, ?eby m?c je jeszcze w tym roku odliczy?? Bo z
    > oko?ostyczniowych (znaczy z pocz?tku 2005) dyskusji wychodzi mi, ?e

    A nie lepiej zaplacic w styczniu i odliczyc w styczniu, czyli uwzglednic
    w deklaracji skladanej w lutym, a nie rocznej do konca kwietnia?
    (zawsze dwa miesiace wczesniej pojdzie w koszty)

    a.

  • 4. Data: 2005-12-11 18:15:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Wemif <w...@a...pl>
    w wiadomości <news:dnh9tj$f4f$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > A nie lepiej zaplacic w styczniu i odliczyc w styczniu, czyli uwzglednic
    > w deklaracji skladanej w lutym, a nie rocznej do konca kwietnia?
    > (zawsze dwa miesiace wczesniej pojdzie w koszty)

    Ciekawe... Zawsze uważałem że jak cos wpiszę/zaksięguję po stronie kosztów w
    grudniu, to jest to robię to wcześniej niż gdy wpiszę w styczniu ;P

    A i jeszcze jedno -- gdzieś jest zapis, że nie wolno złożyć rozliczenia
    rocznego pomiędzy 1 stycznia i 20 lutego wraz z wnioskiem o zaliczenia
    nadpłaty na poczet bieżących i przyszłych należności?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2005-12-11 23:57:51
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Ciekawe... Zawsze uwa?a?em ?e jak cos wpisz?/zaksi?guj? po stronie koszt?w w
    > grudniu, to jest to robi? to wcze?niej ni? gdy wpisz? w styczniu ;P

    Wpiszesz wczesniej, odliczysz pozniej...
    a.

  • 6. Data: 2005-12-16 13:47:53
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dnc69a$qp8$1@atlantis.news.tpi.pl>, gonia <g...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    > od strony podatkowej-podoba mi sie ten pomysł. Z punktu tego co na ten
    > rok wymyślono - nie widze podstaw na razie

    Ech, a ja miałem nadzieję, że ktoś zaprotestuje... :(

  • 7. Data: 2005-12-16 13:52:48
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dnh9tj$f4f$1@atlantis.news.tpi.pl>, w...@a...pl (Wemif)
    wrote:

    > A nie lepiej zaplacic w styczniu i odliczyc w styczniu, czyli uwzglednic
    > w deklaracji skladanej w lutym, a nie rocznej do konca kwietnia?
    > (zawsze dwa miesiace wczesniej pojdzie w koszty)

    Tu akurat chodzi o porządek w papierach. Pensję za grudzień płacę w
    grudniu, a ZUS pracownika to ułamek ZUS-u właściciela.