    From: "YELLOW" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: SKARBOWKA
    Date: Fri, 9 Dec 2005 21:11:52 +0100

    Witam!

    Sytuacja z zycia wzieta:
    Kupilem w Niemczech auto - BMW 740 z roku 2000 zaplacilem za nie 11300 Euro.
    Rachunek do celnego przedstawilem na kwote 50 Euro czyli 200 zl.
    Oplacilem akcyze, skarbowkei auto zarejestrowalem.
    Wszystko przebieglo OK!
    Ale...
    Minal tydzien i auto sprzedalem (zarejestrowane) za kwote 50000 zl.
    Na umowie z Polakiem wpisalem 2500 zl (tak dwa i pol),
    gosciu oplacil PCC i wszystko niby gra, bo jest ciaglosc,tzn. Ja kupilem za
    200 zl , koszta rejestracji to 1500 zl, ubezpieczenie i jakies wymiany razem
    daja sume
    2200 zl. Tyle wydalem a sprzedalem za 2500 wiec zarobilem 300 zl, ale
    co sie dzisiaj dowiedzialem...
    w urzedzie skarbowym nie ma czegos takiego jak kwota na umowie, jezeli
    sprzedalem auto za 2500 zl - to ich to nie interesuje bo wedlug nich auto ma
    wartosc 70000 i to za tyle oni to wyceniaja i chca bym zaplacil teraz
    podatek:
    dokladnie 70000 /wartosc auta/- 2500 /koszta/ = 67500 .
    Tyle wedlug US zarobilem i z tego 19% ... itd.

    Wiem ze jest to ustawowo ujete, ale jak to ominac? Jakie sa szanse ze mnie
    na cos taiego zlapia (mam 3 auta tak sprzedane) ?
    Moze da sie to ominac ?

    Pozdr.

    Ale..