  • 1. Data: 2002-12-17 13:21:46
    Temat: STUDENT A ZUS
    Od: "prawo.fri.pl" <p...@f...pl>

    Witam,
    czy dla studentów rozpoczynających działalnośc gospodarczą sa jakieś
    przywileje jesli chodzi o ZUS? Słyszałem ze sa zwolnieni

    Paweł

  • 2. Data: 2002-12-17 13:50:19
    Temat: Re: STUDENT A ZUS
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    DZ.U.98.137.887 art.6 pkt 4
    studenci do ukończenia 26 roku nie podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom
    społecznym

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-12-17 14:15:04
    Od: "Pulsar" <p...@N...pl>

    > DZ.U.98.137.887 art.6 pkt 4
    > studenci do ukończenia 26 roku nie podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom
    > społecznym

    Artykuł ten mówi niestety tylko o studentach zawierających umowę zlecenia
    itp. W każdym innym wypadku od studenta należy płacić pełny ZUS (przy DG i
    przy umowie o pracę). Nie wiem czy wszedł ten pomysł w życie, ale był
    takowy, że absolwent rozpoczynający DG jest zwolniony ze składki na
    ubezpieczenie emerytalne (w części bądź całości).

  • 4. Data: 2002-12-17 23:31:33
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "prawo.fri.pl" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > czy dla studentów rozpoczynających działalnośc gospodarczą sa jakieś
    > przywileje jesli chodzi o ZUS? Słyszałem ze sa zwolnieni

    Jeżeli chodzi o absolwentów to cos tam słyszałem o pomysłach typu "pierwsza
    praca"
    http://www.1praca.gov.pl/
    http://www.1praca.gov.pl/news.php?id_doc=1218&PHPSES
    SID=c766771cb375b3ea519
    0a922f701d4fb
    ale jezeli chodzi o praktykujących studentow :) którzy rozpoczynaja własną
    DG to IMO nie ma zadnych ulg, rozliczasz się tak jak każdy inny.

    Sark

    p.s. Zwolnienie ze składki emerytalnej ZUS i o własnej firmie (ale
    absolwenta)
    http://www.1praca.gov.pl/firma.php

  • 5. Data: 2002-12-18 07:52:45
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    > DZ.U.98.137.887 art.6 pkt 4
    > studenci do ukończenia 26 roku nie podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom
    > społecznym
    >
    > pozdrawiam

    oczywiście pomyłka z mojej strony

    Art. 6. 1. (17) Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    podlegają, z zastrzeżeniem ust. 3 i 6 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które
    na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej są:

    4) (18) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem
    cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, zwanymi dalej
    "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,

    4. (27) Osoby określone w ust. 1 pkt 4 nie podlegają obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, jeżeli są uczniami gimnazjów, szkół
    ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub studentami, do ukończenia 26
    lat.

    pozdrawiam