  • 31. Data: 2002-04-18 16:00:49
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Apr 2002 09:45:54 +0200, w <a9ltjt$j81$1@news.onet.pl>,
    ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl> napisał(-a):

    > Moze jak sa tacy sprytni to niech mi udowodnia ze kupilem samochod
    > osobowy:)) To bedzie to samo.

    Nie potrafisz zrozumieć, że nie spełniasz tego zapisanego w ustawie
    warunku?

    > A tak powaznie to ladownosc mam wpisane w dowodzie 1000 kg wiec juz polowe
    > im udowodnilem.

    To teraz udowodnij, że posiadasz homologację producenta. Chyba nie
    sądzisz, że urzędnik będzie Ci udowadniał, że tej homologacji nie
    posiadasz?

    > A jesli nie kupuje w Polsce? przeciez nie ja jeden zaimportowalem na firme
    > samochod ciezarowy/

    To, co masz wpisane w briefie, możesz, za przeproszeniem, wsiadzić...
    To jest Polska, nie Niemcy.

  • 33. Data: 2002-04-18 16:00:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Apr 2002 14:23:46 +0200, w <a9mdt1$lfj$1@news.onet.pl>,
    ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl> napisał(-a):

    > Nie tak do konca bo przepis ktory zacytowales mowi o homologacji i o
    > ladownosci. Samochod ten ma ladownosc 1000 kg czyli spelnia wymogi
    > ciezarowego.

    Owszem, jest ciężarówką.
    Ale nie masz homologacji producenta, więc jest ciężarówką, od której
    nie przysługuje odliczenie.

  • 32. Data: 2002-04-18 16:00:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Apr 2002 09:51:43 +0200, w <a9ltuu$jra$1@news.onet.pl>,
    ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl> napisał(-a):

    > Chodzi o to ze skoro dla UC to samo auto jest ciezarowe to jak
    > moze byc osobowe dla US?

    Dla US jest to też ciężarówka, ale nie spełniająca wymogów do
    uzyskania odliczenia.

  • 34. Data: 2002-04-18 17:02:12
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Nie potrafisz zrozumieć, że nie spełniasz tego zapisanego w ustawie
    > warunku?

    Alez ja to rozumiem. Ty mnie nie rozumiesz. Twierdze ze jest zly zapis w
    ustawie. Bo jesli TIR nie posiada homologacji to nie jest samochodem
    ciezarowym. Jest.

    > To, co masz wpisane w briefie, możesz, za przeproszeniem, wsiadzić...
    > To jest Polska, nie Niemcy.

    A tu sie mylisz. Pierwsze co celnik w polsce che do lapy to Brief i wlasnie
    interesuje go co tam jest zapisane. widze ze nie bardzo jestes w tym temacie
    kompetentny skoro tak twierdzisz.
    A czy ja twierdze ze Niemcy. Dyskutujemy o niespojnosci prawa w polsce a ty
    jak masz cos do powiedzenia madrego i konkretnego w tej sprawie to zapraszam
    do dyskusji. Ale z twoich wypowiedzi widac ze nie masz.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 35. Data: 2002-04-18 17:03:35
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    --
    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Dla US jest to też ciężarówka, ale nie spełniająca wymogów do
    > uzyskania odliczenia.

    He, he, he!!!! I wlasnie o to chodzi ze prawo jest niespojne. Mimo ze
    ciezarowka to jednak nie ciezarowka

  • 36. Data: 2002-04-18 17:04:15
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Owszem, jest ciężarówką.
    > Ale nie masz homologacji producenta, więc jest ciężarówką, od której
    > nie przysługuje odliczenie.

    To nastepny gniot ustawodawczy

  • 37. Data: 2002-04-18 17:14:35
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Nie chodzi o zwiazek miedzy przepisami jednych a drugich. Nie tego
    dotyczy
    > dyskusja. Chodzi o to ze skoro dla UC to samo auto jest ciezarowe to
    jak
    > moze byc osobowe dla US?

    Może po kolei:

    1. Sprowadzasz samochód z zagranicy.
    Dla urzędu celnego jest on ciężarowy
    wg kodu PCN (87...)
    Nie potrzeba zadnej homologacji.
    Typ określa się na podstawie dokumentów i oględzin.

    2. To są wymogi odnośnie odprawy celnej i
    póżniejszej rejestracji.

    3. Minister Finansów nałożył na samochody ciężarowe, od których
    zakupu podatnik chciałby odliczyć VAT, dodatkowy warunek:
    posiadanie homologacji.

    Nie widzę żadnego związku między odprawą celną,
    a odliczaniem VAT
    od zakupu takiego pojazdu.
    Obowiązują inne kryteria.

    Odnośnie prawa UC do naliczania VAT:

    Ustawa o ptu:
    "Art. 11. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 i 3a,
    są obowiązani do obliczenia i wykazania w zgłoszeniu celnym
    kwoty podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
    z uwzględnieniem obowiązujących stawek.
    2. Organ celny jest obowiązany do sprawdzenia kwoty podatków
    wykazanych przez podatnika w zgłoszeniu celnym.
    Jeżeli kwoty podatków zostały wykazane przez podatnika nieprawidłowo,
    organ celny oblicza te kwoty w prawidłowej wysokości i wykazuje je w
    zgłoszeniu celnym.
    [...]
    5. Organ celny jest obowiązany do poboru podatków należnych
    z tytułu importu towarów oraz wpłaty kwoty tych podatków na rachunek
    urzędu skarbowego, właściwego ze względu na siedzibę organu celnego,
    za okresy pięciodniowe, w terminie 5 dni po upływie każdego okresu."

    i dodatkowo:

    "Wyrok NSA z dnia 13.09.2000 r. sygn. akt III SA 1777/99 :

    W związku z tym, że organy celne nie są organami podatkowymi,
    lecz jedynie płatnikami podatku z tytułu importu,
    ewentualne błędy w jego wyliczeniu i poboru nie mogą być przez nie
    korygowane.
    Z tego też względu, organy podatkowe, w myśl art. 11a ustawy z 1993 r.
    o VAT,
    w przypadku stwierdzenia, że urząd celny nie pobrał podatku należnego,
    wydają decyzję ustalającą podatek w prawidłowej wysokości.
    Kwota powyższego podatku nie wynika z dokumentu odprawy,
    lecz z decyzji administracyjnej. "

    Musisz zrozumieć, że nie odliczysz VAT od zakupu
    samochodu bez tej homologacji.

    EOT

    CEZ

  • 38. Data: 2002-04-18 22:07:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ Znasz moze auto osobowe ktore ma ladownosc 1000kg?:)))

    Jeśli "auto" (a nie zdefiniowany rozporządzeniem
    "samochód osobowy") - to owszem, byle autobus jest
    jak najbardziej "osobowy" ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 39. Data: 2002-04-18 22:15:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ dyskusja. Chodzi o to ze skoro dla UC to samo auto jest ciezarowe to jak

    Bo urząd skarbowy nie jest od rozstrzygania "co jest czym".
    Ma mieć "papier" od *właściwego organu" - a w przypadku
    "samochodu" są nim organa wydające homologację a nie urzędnik
    celny :]
    Fakt że w danym miejscu rośnie 10++ drzew na ar nie świadczy np.
    że jest to las ani teren zadrzewiony, fakt że w danym miejscu
    jest szczere pole nie swiadczy że w danym miejscu nie ma lasu;
    patrz (wyrok NSA):
    http://www.nettax.pl/serwis/nowosci/020410_1.htm

    Więc z tego że twój VW ma tonę ładowności i "wygląda jak
    ciężarowy" NIE WYNIKA że to jest samochód ciężarowy.

    To że US *być może* ma swoją kopę homologacji i się nie
    przyczepi - jest wysoce prawdopodobne. To że celnicy
    mają swoją - też. Ale jak zechcą - to *ty* im ją pokażesz,
    albo... zwrócisz VAT :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 40. Data: 2002-04-18 22:21:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ Zaden sad nie uwierzy w to ze w tym konkretnym przypadku podatnik chcial
    >+ oszukac skarb panstwa. To jest totalna bzdura.

    IMHO - jeśli homologacji NIE BĘDZIE to ew. wyrok NSA będzie
    taki jak w cytowanym lesie :( "dura lex..."

    >+ To raczej skarb panstwa, lawirujac miedzy przepisami i konstruujac je tak
    >+ naciaga podatnika nie chcac mu wyplacic naleznych mu pieniedzy. Czy nie
    >+ sadzisz ze to US chce mnie naciagnac?

    Jakby US "odpuścił" pieniądze które z woli ustawodawcy "się
    należą" to sam załapie się (w najlepszym razie) na "pouczenie"
    (od wyższej instancji) :>
    "Skarb" chce pieniędzy ? Prawda... :( I kosi tak nisko
    że nic nie rośnie :(

    Pozdrowienia, Gotfryd