  • 81. Data: 2002-04-20 11:29:03
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Uznalem, ze jesteś zorientowany w temacie
    > i pojęcie samochodu "bezspornie ciężarowego" nie jest Ci obce.

    O Boże!!!!Zmuszasz mnie do odpowiadania na Twoje posty mimo ze nie mam juz
    na to ochoty i temat dawno juz zostal wyczerpany i zakonczony. Ale jeszcze
    raz wytlumacze Ci dlaczego nie miales racji.

    Po pierwsze. Trzymales sie upracie zapis ustawy ktora mowi o tym ze aby
    odliczyc VAT od samochodu ciezarowego musi on posiadac homologacje i ponad
    500kg ladownosci. Trzymales sie upracie tego przepisu a konkretnie §12 pkt3.
    Ja natomiast uparcie twierdzilem ze tak do konca US nie moze wprost
    interopretowac tego przepisu. Przeciez do kraju co roku importuje sie
    ogromne ilosci samochodow ciezarowych. Pomijam importerow ktorzy robia to
    dla handlu. Chodzi mi o firmy ktore sa platniakmi VATu i kupujac taki
    samochod licza sie z tym ze beda mogli starac sie o zwrot tego VATu
    naliczonego. W Niemczech nie istnieje cos takiego jak homologacja a
    bynajmniej nie ma jakiegos specjalnego papierku ktory jest zwany
    homologacja. Tlumaczylem Ci ze Brief rozstrzyga wszystko i do konca.
    Porownalem to do "świadectwa urodzenia" Ty natomiast zaczoles pisac o
    transeksulaistach, pozniej o zmianie koloru auta itd. Skoro wiedziales ze
    taki przepis istnieje a piszesz ze wiedziales to nalezalo napisac wprost:
    "nie mam czasu szukac pisma z MF na ten temat w internecie ale wiem ze takie
    pismo jest, obilo mi sie o uszy i mialem z tym stycznosc. I rozwiazuje ono
    ten problem." Ty natomiast napisales o "bezspornej ciezarowce" ale zaczaoles
    isc zlym tropem i pisac cos ze i tak bede musial zalatwic sobie odpis
    homologacji. Dlatego nie przekonujesz mnie ze wiedziales ze takie pismo
    jest. Po prostu, chcac wyjsc z tehj dyskusji z twarza obracasz kota ogonem.
    Czego sie boisz? Ze nie znajomosc przepisow w Twoim wypadku jest jakas ujma
    dla Ciebie? No chyba ze?

    > Pamiętam, że pismo było, ale nie przytoczyłem go, bo nie chciało mi
    > się szukać.

    Wystarczylo wspomniec ze takie jest. czym pisze wyzej

    > Zaznaczyłem więc, że "nie sądzę, żeby mogło mieć zastosowanie"
    > Poza tym odniosłem wrażenie, że już dawno sprawdziłeś
    > tę możliwość i dlatego się tak irytujesz.

    Irytujesz?:))) Ty sie irytujesz teraz. Jesli bym wczesniej wiedzial o takim
    pismie to dlaczego szukalbym wyjasnienia na tej grupie. Przeciez ono
    odpowiada na wszystkie pytania z tym zwiazane.

    > Owszem. Zaznaczam raz jeszcze, że moja interpretacja tego
    > pisma była (i nadal jest) inna, dlatego uznałem, że ciężko Ci będzie z
    > niej skorzystać.

    A jaka? Przeciez nie wypowiadales sie na ten temat. Cos tam tylko
    wspominales w poprzednim poscie ze "wydaje ci sie", "nie sadze" ale zadnych
    konkretow. Dlaczego piszesz "moja interpretacja byla"? Nigdzie nie
    doczytalem sie gdzie piszesz o tej interpretacji.

    > --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 82. Data: 2002-04-20 11:47:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [..Cezaremu...]
    >+ homologacja. Tlumaczylem Ci ze Brief rozstrzyga wszystko i do konca.
    >+ Porownalem to do "świadectwa urodzenia" Ty natomiast zaczoles pisac o
    >+ transeksulaistach,

    Dostajesz roztrojenia jaźni -;) zastrzeżenia do "nienaruszalnej
    wartości świadectwa urodzenia" to miałem ja !

    >+ pozniej o zmianie koloru auta itd.

    A to był AFAIR jeszcze kto inny.

    Jakbys zostawiał na początku listy takie małe "pisał taki a taki"
    to byłoby ławiej dojść co, kto i kiedy ;), bo w klasycznym
    antycznym dramacie nie występujemy :)

    >+ Skoro wiedziales ze
    >+ taki przepis istnieje
    [...]
    >+ pismo jest, obilo mi sie o uszy i mialem z tym stycznosc. I rozwiazuje ono
    >+ ten problem."

    AFAIR Cezary to akurat wyrażał wątpliwości dotyczące *zakresu*
    obowiązywania pisma i dlatego pisał "być może".
    Jak pamiętam - jest zdania że dotyczy ono *na pewno* starego
    grata sprzed 15 lat (o papiery trudno), a *niekoniecznie* samochodów
    wprowadzanych do użytku po ostatniej zmianie interpretacji ustawy
    o VAT.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 83. Data: 2002-04-20 13:33:52
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    Ale jeszcze
    > raz wytlumacze Ci dlaczego nie miales racji.

    Co Ty chcesz udowodnić?

> [...]
    ogonem.
    > Czego sie boisz? Ze nie znajomosc przepisow w Twoim wypadku jest

    Nie, to nie ujma. Wielokrotnie zdarzyło
    mi się palnąć tu jakieś głupstwo.
    I często były sprostowania.
    Jeśli Cię nie przekonałem, to trudno.
    Wiesz, wyszukałbym może w archiwum
    jakieś archiwalne wątki, w których
    wypowiadam się w tej sprawie i gdzie
    dyskutuje się o tym piśmie
    (i zawsze tam pismo to określane
    było w ten skrótowy sposób), ale
    wydaje mi się, że akurat nie potrzebuję
    tego udowadniać.

> [...]
    > konkretow. Dlaczego piszesz "moja interpretacja byla"? Nigdzie nie
    > doczytalem sie gdzie piszesz o tej interpretacji.

    Odpowiedź na to pytanie podał Gotfryd.
    On czytał uważniej.

    Poza tym chciałbym przypomnieć, że to grupa
    dyskusyjna, a nie udowadniania racji.
    Ja mam inne zdanie. I przy takim pozostanę.
    Tobie pozostaje satysfakcja.

  • 84. Data: 2002-04-20 14:53:38
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Poza tym chciałbym przypomnieć, że to grupa
    > dyskusyjna, a nie udowadniania racji.
    > Ja mam inne zdanie. I przy takim pozostanę.
    > Tobie pozostaje satysfakcja.

    Trzeba wiec bylo uzyc skrotu IMHO i sprawa byla by jasna. wtedy wiedzialbym
    ze to tylko Twoje zdanie. Ty natomiast twardo obstawales ze takie jest prawo
    i nic na to nie poradzisz.
    Owszem - takie prawo.